امام جمعه شهرستان بهارستان:

سجده ملائکه به آدم در واقع سجده ملائکه به علم است

بهارستان یک (پانا) - امام جمعه شهرستان بهارستان، سجده ملائکه به آدم را در واقع سجده ملائکه به علم دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۴۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سجده ملائکه به آدم در واقع سجده ملائکه به علم است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد موسوی در مراسم تقدیر از مدیران بسیجی ناحیه یک بهارستان که در حوزه بسیج شهرک قلعه‌میر برگزار شد در رابطه با تاثیرات تقوا در زندگی عنوان کرد: نظم، تقوای درونی‌ و تقوا، نظم بیرونی است. شخصی که اهل تقوا باشد حتی کارهای اجتماعی او نیز نظم دارد و همچنین مرتکب گناهانی مانند غیبت و دروغ نیز نمی‌شود.

وی در خصوص ارزش علم اذعان کرد: انسان باید مسیری که به آن اطمینان دارد را طی کند. زیرا مردم، دقتی بر سخنان ندارند و تنها اَعمال را می‌بینند و از آن‌ها پیروی می‌کنند. همچنین انسان باید پیرو 4 گروه باشد. اهل علم و عالم باشد، متعلم و یادگیرنده باشد، شنونده علم باشد و در آخر دوستدار علم باشد زیرا علم، ابزار قدرت نیست بلکه خود قدرت است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه هنگامی که ایران با عملیات «وعده صادق» خواستار انتقام بود، چندین کشور همواره از ایران درخواست کردند تا جلوی این انتقام سخت را بگیرند اما زمانی که ایران با درخواست آن‌ها ممانعت کرد، درخواست دیگری از آمریکا مبنی بر استفاده نکردن از موشک‌های بالستیک ارسال شد، خاطرنشان کرد: در واقع این درخواست به دلیل شدت تخریب این نوع موشک نبود. زیرا آمریکا مدعی بود که بهترین نوع موشک را در جهان دارد و با این کار، جهانیان متوجه قدرت ایران می‌شدند و این علم است که تبدیل به قدرت شده است.

امام جمعه شهرستان بهارستان با اشاره به سجده ملائکه به انسان نیز ذکر کرد: زمانی که خداوند می‌خواست انسان را خلق کند و گفت می‌خواهم در زمین، خلیفه قرار دهم، ملائکه گفتند کسی را خلق می‌کنی که در زمین به‌ فکر فساد و گناه باشد، هنگامی که ما تو را عبادت می‌کنیم. خداوند نیز فرمود من چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید؛ اینگونه شد که انسان در زمین با هوش و ذکاوت خود، ابزاری خلق کرد که ملائکه از فهمیدن آن عاجز بودند به‌ همین خاطر بلافاصله مقابل انسان به سجده افتادند. سجده ملائکه به آدم در واقع سجده ملائکه به علم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با تاکید بر اینکه اگر به عنوان یک معلم می‌خواهیم فرزندان و دانش‌آموزان در برابر ما تکریم کنند باید اهل علم باشیم، افزود: بعضی فرزندان از پدر و مادر خود پیروی نمی‌کنند، زیرا به برخی علوم دست یافته‌اند که دیگر جایگاهی برای پدر و مادر قائل نیستند و خود را بالاتر از آن‌ها می‌شمارند. همچنین اگر بخواهیم به خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی برسیم باید اهل علم باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه تورانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار