آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردم قم:

قم به برکت وجود حضرت معصومه (س) به مرکز نشر معارف اسلامی تبدیل شده است

باور داریم اداره موفق کشور بر مبنای عقلانیت انقلابی ممکن خواهد بود نه دیپلماسی التماسی

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه برخی می‌گفتند راه رفع سایه جنگ از سر کشور معامله روی توانایی‌های نظامی و موشکی است، اما رهبری هوشمندانه با آن مخالفت کردند، گفت جلوه اقتدار نظامی کشور را در عملیات بزرگ وعده صادق دیدیم که چگونه بینی دشمن به خاک مالیده شد. ما بارها تاکید کردیم که اداره کشور باید مبتنی بر عقلانیت انقلابی باشد نه دیپلماسی التماسی.

کد مطلب: ۱۴۷۳۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
قم به برکت وجود حضرت معصومه (س) به مرکز نشر معارف اسلامی تبدیل شده است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، در اجتماع باشکوه مردم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضمن تبریک میلاد ایشان و نیز ولادت امام رضا (ع)‌ و دهه کرامت، وجود حضرت فاطمه معصومه (س)‌ را مایه برکت برای قم و ایران اسلامی توصیف و تصریح کرد: به برکت وجود ایشان قم تبدیل به مرکز بزرگ نشر معارف اسلامی برای ایران اسلامی و همه جهان اسلام شده است.

رئیس جمهوری تربیت مردان و زنان نامدار و مراجع معظم تقلید در قم را نیز از برکات وجود حضرت فاطمه معصومه (س)‌ در قم دانست و افزود: قم به برکت وجود ایشان مرکز بصیرت و بصیرت‌آفرینی و جایگاه علم، جهاد و اجتهاد شده که آثار آن در سراسر عالم اسلامی ملموس است.

رئیسی قم را مرکز نشر معارف اسلامی، جایگاه علم و بصیرت‌آفرینی، مبدا انقلاب شکوهمند اسلامی و همواره حامی انقلاب اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: دولت خود را موظف می‌داند و البته این افتخار را دارد که بر اساس موازین اسلامی حرکت کرده و به دنبال ارزش‌هایی باشد که قم آن ارزش‌ها را دنبال کرده و مورد تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی هم اقدامات خود را مستند به سند گام دوم انقلاب اسلامی قرار داده است، گفت: دولت پیرو گفتمان امام و رهبری است و تلاش دارد منویات امام و رهبری معظم انقلاب را به عنوان سرباز حاضر در میدان دنبال کند. از نظر ما گفتمان متفاوت از شعار است و گفتمان آن چیزی است که در جان و دل مردم جای بگیرد، آنچنان که گفتمان امام و رهبری در جان مردم نشسته است.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان بارها سعی کرده‌اند با به راه‌اندازی اغتشاش، ترور‌، انفجار و راه‌های دیگر ملت ایران را متوقف کنند، اما زهی خیال باطل، گفت: ملت ایران با اراده‌ای پولادین و با اتکال به خدا و تکیه بر داشته‌های خود به پیروی از امام خود به دنبال یک تحول عظیم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم آن را در دست دارد و بنده به عنوان سرباز رهبری و خدمتگزار شما مردم برای عملیاتی کردن این تحول تلاش می‌کنم.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه خیلی‌ها به ما می‌گفتند با وجود مشکلات فراوان و دشمنی‌ها نمی‌شود کاری از پیش برد، افزود: ما با درس گرفتن از سیره امام و رهبری و علما و شهدا از جمله شهید بزرگوار سردار سلیمانی، پیرو نگاه «ما می‌توانیم» هستیم و با تکیه بر قدرتی که خون مطهر شهدا و حضور بصیرانه شما مردم برای کشور خلق کرده کارها را دنبال می‌کنیم و باور داریم که هیچ کاری نباید در کشور متوقف بماند چرا که امروز همه شرایط برای پیشرفت کشور فراهم است و چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، به قله نزدیک هستیم و خستگی و ناامیدی ممنوع است.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران به ما آموختند که امیدواری مهمترین و محوری‌ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است، اظهار داشت: دشمن به دنبال آن است تا با شبهه‌پراکنی و ایجاد شائبه با امپراطوری رسانه‌ای خود در دل مردم یاس و ناامیدی ایجاد کند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: برخی می‌گفتند ممکن است کشور گرفتار جنگ شود و باید سایه جنگ را از سر کشور برطرف کنیم و راه آن هم این است که روی توانایی‌های نظامی و موشکی معامله کنیم و برجام 2 و 3 را روی میز گذاشتند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی خوب تشخیص دادند و تاکید کردند که توانایی‌های نظامی و عناصر اقتدار نظام به هیچ وجه قابل مذاکره و معامله نیست.

رئیسی با اشاره به اینکه جلوه اقتدار نظامی کشور را در عملیات بزرگ وعده صادق دیدیم که چگونه بینی دشمن به خاک مالیده شد، خاطرنشان کرد: بارها تاکید کردیم که اداره کشور باید مبتنی بر عقلانیت انقلابی باشد نه دیپلماسی التماسی؛ ما از امامین انقلاب و شهدا آموختیم که کشور را باید بر مبنای عقلانیت انقلابی اداره کرد و حل مسئله کرونا و عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر مبنای تکیه بر همین عقلانیت انقلابی ممکن شد و ان‌شاالله در آینده نزدیک بر مبنای همین عقلانیت انقلابی شاهد رونق اقتصادی نیز خواهیم بود.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه آنچه می‌تواند کشور را به پیش ببرد نه سازش بلکه نگاه انقلابی و باور ما می‌توانیم است، گفت: قم به برکت انقلاب اسلامی تبدیل به استان شد و پیشرفت‌های زیادی داشته اما هنوز کارهای بسیاری برای انجام وجود دارد. یکی از نیازهای قم مسکن است که امروز در بدو ورود به پروژه‌های مرتبط با مسکن‌سازی سرکشی کردم و اعلام می‌کنم که ساخت مسکن را بر مبنای قانون مصوب مجلس، نیاز کشور و وعده دولت با جدیت ادامه خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار