هشدار برنامه جهانی غذا درخصوص آوارگی مجدد ساکنان نوار غزه

تهران (پانا) - برنامه جهانی غذا هشدار داد که خانواده‌ها در نوار غزه مجبور خواهند شد برای جستجوی سرپناه، غذا و آب بار دیگر آواره شوند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هشدار برنامه جهانی غذا درخصوص آوارگی مجدد ساکنان نوار غزه

همزمان با بسته شدن گذرگاه‌های اصلی منتهی به نوار غزه توسط مقامات رژیم اشغالگر، برنامه جهانی غذا هشدار داد که خانواده‌ها در این باریکه مجبور خواهند شد برای جستجوی سرپناه، غذا و آب بار دیگر آواره شوند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، برنامه جهانی غذا ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس در نوار غزه، اعلام کرد که باید ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه ادامه داشته باشد.

برنامه جهانی غذا همچنین اعلام کرد که حمله فراگیر به شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه به‌مثابه «فاجعه انسانی» است.

ارتش رژیم صهیونیستی، دوشنبه گذشته، از ساکنان بخش‌هایی از رفح خواست که آن را تخلیه کنند و به وضوح اعلام کرد که تل‌آویو در حال پیش بردن حمله‌ شدید علیه این شهر است که تعداد کثیری از فلسطینی‌های غزه مجبور به پناه گرفتن در آن شده‌اند.

جمعیت فعلی این شهر حدود ۱.۵ میلیون نفر است و مشخص نیست که آن‌ها پس از تخلیه این منطقه قرار است کجا پناه بگیرند.

نهادهای مردمی هشدار داده‌اند که مردم رفح و کسانی که از دیگر بخش‌های غزه آواره شده‌اند، در صورت بمباران این شهر توسط رژیم صهیونیستی، دیگر جایی برای رفتن ندارند.

اما رژیم صهیونیستی با وجود هشدار متحدان خود،‌ از جمله آمریکا،‌ پافشاری کرده است که حمله به رفح اتفاق خواهد افتاد.

بیش از ۳۵ هزار فلسطینی شهید شده‌اند که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند و تقریبا ۸۰ هزار نفر در شرایطی که ویرانی‌های گسترده‌ای به بار آمده و کمبود شدیدی برای تامین نیازهای اولیه وجود دارد، مجروح شده‌اند.

این جنگ موجب آواره شدن داخلی ۸۵ درصد از جمعیت غزه در میان کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو شده است. ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب‌ دیده یا ویران شده است.

رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) به نسل‌کشی متهم شده است. این دادگاه در حکمی اولیه به تل‌آویو دستور داد که اقدامات مرتبط با نسل‌کشی را متوقف کند و اقداماتی جهت تضمین رسیدن کمک‌های انسانی به غزه انجام دهد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار