مدیرعامل خبرگزاری پانا:

فراهم کردن بستر کنشگری و هویت‌دهی به دانش‌‌آموزان اولویت‌ اصلی سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا است

شیوه‌نامه دوره دوازدهم مجلس دانش‌آموزی به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل خبرگزاری پانا فراهم کردن بستر کنشگری و هویت‌دهی به دانش‌آموزان را اولویت سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا دانست‌.

کد مطلب: ۱۴۷۴۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
فراهم کردن بستر کنشگری و هویت‌دهی به دانش‌‌آموزان اولویت‌ اصلی سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا است

محمد باجلان، مدیرعامل خبرگزاری پانا در گردهمایی تخصصی معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با موضوع تشکیل کانون‌های ارزیابی در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: خبرگزاری دانش آموزی پانا با تغییر رویکرد خود از خبرگزاری عمومی به یک باشگاه، متناسب با زیست‌بوم‌های مختلف فعالیت می‌کند. 

وی افزود: خبرگزاری پانا و سایت جدید آن، متناسب با ذائقه بچه‌ها طراحی شده است تا دانش آموز دیده شود. پانا باید به بستری تبدیل شود که با راهنمایی معاونان پرورشی مدارس محتواهای دانش‌آموزان در این خبرگزاری بارگذاری شود.

باجلان گفت: در رادیو پانا نیز دانش آموزان علاقه‌مند فعالیت دارند. در آینده نیز تلاش داریم به سمتی برویم که پادکست‌های خوب دانش آموزان، در اختیار سرویس مدارس قرار بگیرد.

مدیرعامل خبرگزاری پانا گفت: سرویس آموزش نیز در پانا راه‌اندازی شده است و دانش‌آموزان می‌توانند از دوره‌ها استفاده کنند. فراهم کردن فضای کنش‌گری و هویت‌دهی به نوجوان یکی از اولویت‌های اصلی پانا است.

به گفته وی بازارچه دانش‌آموزان نیز یک ماه آینده رونمایی می‌شود. همچنین سرویس تشکل‌های دانش‌آموزی راه‌اندازی شده است که تشکل‌ها نیز بتوانند اخبار بارگذاری کنند و نقش‌آفرینی داشته باشند.

محمود غلامی معاون هماهنگی، پشتیبانی، اداری و مالی سازمان دانش آموزی نیز در این جلسه گفت: سازمان دانش آموزی یک نهاد عمومی غیردولتی و تربیتی است که با اهداف بالادستی سند تحول در راستای سیاست‌های کلان براساس آیین‌نامه و اساسنامه سازمان در استان‌ها فعالیت می‌کند.

وی افزود: اصلی‌ترین رسالت سازمان تربیت اجتماعی با توجه به مبانی دینی اعتقادی دانش‌آموزان است؛ تمام برنامه‌ها در سازمان با رویکرد مدرسه‌محوری، دانش‌آموز محوری و نقش‌پذیری اجرا می‌شود.

غلامی اشاره کرد: در پانا از زمان آغاز دولت سیزدهم با رویکرد تحولی، یک دوره آموزشی و تخصصی برای دانش آموز خبرنگاران و برای ۲۰۰۰ پسر و دختر برگزار شد. همچنین باید اعلام کنم که اکنون پانا در کف مدرسه یک خبرنگار دارد. 

وی ادامه داد: تحریریه دانش‌آموزی در پانای مرکز راه‌اندازی و بستر ورود دانش‌آموزان فراهم شده است. 

غلامی اشاره کرد: در حوزه سازمان دانش‌آموزی بحث آموزش مربیان را داریم. در سامانه نورینو ۳ میلیون دانش‌آموز و ۵۲ هزار مربی عضو شدند و انشاءالله دوره تامین مربی و مدرسی را خواهیم داشت. همچنین شیوه‌نامه مجلس دانش‌آموزی دوازدهم نیز به‌زودی به استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با اشاره به برپایی موکب‌های دانش‌آموزی در مسیر پیاده‌روی اربعین و با محوریت دانش‌آموزان گفت: مرکز اردویی در سازمان دانش‌آموزی با هدف تقویت و گسترش اردوهای دانش‌آموزی راه‌اندازی شده است که به‌عنوان مثال ۴۸۳۵ دانش‌آموز در اردوی هفت سنگ شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار