وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه شورای نظارت بر مدارس غیردولتی تاکید کرد؛

صدور مجوز برای مدارس فاقد فضای پرورشی و ورزشی ممنوع است

سیاست دولت ارتقای کیفیت مدارس غیردولتی است نه توسعه مدارس

تهران (پانا) - جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی بعد از تصویب اصلاحیه قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
صدور مجوز برای مدارس فاقد فضای پرورشی و ورزشی ممنوع است

‌تنقیح قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس ‌و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، تشکیل کمیته سیاست‌گذاری رویداد ملی آموزش زبان‌های خارجی، تصمیم‌گیری درباره ضوابط آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق و نواحی، تصمیم‌گیری درباره تاسیس هنرستان غیردولتی، ‌از جمله دستورات این جلسه بود که مورد بررسی و تصمیم‌گیری اعضا قرار گرفت.

‌رضامراد صحرایی در این نشست با تأکید بر اینکه هدف از اصلاح قانون، افزایش کیفیت مدارس و تقویت نظارت بر مدارس غیردولتی بوده است، بر ابلاغ سریع قانون تاکید کرد و گفت:‌ مدارس باید از اول مهر با ‌قانون جدید اداره شوند.

‌وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های قانون جدید این است که دستگاه‌های مختلف می‌تواند به مدارس غیردولتی نیرو مأمور کنند، درباره برگزاری رویداد ملی زبان که قرار است از سوی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی برگزار شود، گفت: موضوع آموزش زبان ارتباط تنگاتنگی برای تقویت درک عمیق فرهنگ خودمان و همچنین ارتباط بین فرهنگی و ارائه دستاوردهای خودمان با زبان‌های دیگر دارد و مهم است. در برگزاری این رویداد با دانشگاه‌ها همکاری کنید.

وی درباره صدور مجوزهای جدید تاکید کرد: اگر خواستید مجوز جدید برای مدرسه‌ای ‌صادر کنید، اگر آن مدرسه، فضای استاندارد پرورشی و ورزشی نداشت، مجوز صادر نکنید. اگر این فضاها را نداشته باشد، صدور مجوز ممنوع است‌. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سیاست دولت ارتقای کیفیت مدارس غیردولتی است نه توسعه مدارس.

صحرایی بر اجرای کامل قانون مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: برگزاری آزمون برای مدارس غیردولتی در چارچوب اختیارات مراکز آزمون سازمان مدارس غیردولتی نیست.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی نیز در ابتدای این نشست، گزارشی آماری از وضعیت این مدارس ارائه کرد و گفت: اکنون حدود ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه غیردولتی در کشور وجود دارد. 

احمد محمودزاده با بیان اینکه ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند، گفت: ۷ مرکز آزمون هم تحت مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ۲۹۰ هزار همکار فرهنگی در این مجموعه‌ها در مدارس شاغل هستند که ۲۱۰ هزار نفر از آن‌ها نیروی آزاد هستند. ۱۲۰ هزار نفر هم در آموزشگاه‌ها هستند. ۷ هزار نفر هم به‌عنوان مدیر مدرسه از آموزش و پرورش مامور هستند.

فعالیت ۲۵۰ مدرسه عام‌المنفعه در مجموعه مدارس غیردولتی

محمودزاده با بیان اینکه ۲۵۰ مدرسه عام‌المنفعه در مجموعه مدارس غیردولتی وجود دارد، گفت: ۱۸ ماده در قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی اصلاح شده است. در قانون جدید ساعات فعالیت معلمان مدارس ۳۰ ساعت تعیین شد و همچنین مشکل بیمه معلمان رفع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار