معاون وزیر بهداشت در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

15درصد داروهای وارداتی قاچاق است/جریمه های سنگین در انتظار داروخانه های متخلف

خبرگزاری پانا: معاون داروی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت نسبت به فروش داروهای غیر مجاز به داروخانه ها هشدار داد.

کد مطلب: ۹۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

دکتر محمدرضا شانه ساز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا بیان کرد: فهرستی از داروهای غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت در اختیار داروسازان، داروخانه ها و پزشکان قرار گرفته است و وزارت بهداشت تمامی بدنه پزشکی و سلامت کشور را ملزم به این ساخته است که از تجویز این داروها به بیماران خودداری کنند و به تبع آن این داروها نیز نباید در داروخانه ها به فروش برسند و در دسترس مردم باشند.
وی ادامه داد: چنانچه به معاونت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گزارشی مبنی بر فروش داروهای غیرمجاز و فاقد استاندارد بهداشتی در داروخانه ای ارائه شود، سنگین ترین جریمه برای داروخانه درنظر گرفته می شود چرا که فروش داروهای غیرمجاز از جرائم بزرگ و غیرقابل بخشش حوزه سلامت است و این امر به ویژه برای داروخانه ها بیش از سایر دستگاه ها حائز اهمیت است.
معاون داروی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت در تلاش است تا بتواند به شکل گسترده و همه جانبه ای بر داروخانه ها نظارت داشته باشد اما در این میان بیماران نیز می توانند نقش بزرگی ایفا کنند و معاونت دارو از تمامی بیماران می خواهد در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را به وزارت بهداشت گزارش کند.
شانه ساز تصریح کرد: داروی تقلبی و قاچاق در داروهای تولید داخل وجود ندارد و چنانچه داروی تقلبی در بازار دارویی کشور مشاهده می شود، در ردیف داروهای قاچاق است که البته رقم قاچاق دارو برای داروهای وارداتی کمتر از 10 تا 15 درصد است. این در حالی است که یک تا سه درصد داروهای موجود در آمریکا و سه تا پنج درصد داروها در اروپا را داروهای تقلبی و قاچاق تشکیل می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: مبارزه با داروهای غیر مجاز تقلبی و قاچاق طی یکسال گذشته با همکاری نزدیک تر وزارت بهداشت با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی و به خصوص وزارت اطلاعات که اطلاعات بسیار گسترده‌ای از شبکه‌های قاچاق دارند وارد مرحله جدیدی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار