سردار علیرضا افشار: ماحصل خون شهید سپهبد سلیمانی، ایجاد وحدت در منطقه است

تهران (پانا) – سردار علیرضا افشار، رئیس گروه پژوهش بسیج دانشگاه عالی دفاع ملی و فرمانده اسبق بسیج مستضعفین و از همرزمان شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مراسم نامگذاری ساختمان مرکزی مدرسه ماندگار البرز به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی از ایجاد وحدت و یکپارچگی در ایران و منطقه پس از روشن شدن وجهه ی تروریستی آمریکا سخن گفت.

کد مطلب: ۹۹۲۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سردار علیرضا افشار: ماحصل خون شهید سپهبد سلیمانی، ایجاد وحدت در منطقه است

سردار علیرضا افشار در این مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: باید سعی کنیم مطابق راه شهید قاسم سلیمانی عمل کنیم. شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی را همگان به خوبی می شناسند. امروز جوانان ما یک صدا می گویند که من هم یک قاسم سلیمانی هستم.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی فرمانده تیزهوش لشکر ثارالله بود. وی در طراحی و بررسی میدان های عملیاتی، نقش موثری داشت. پس از دوران دفاع مقدس، آن توشه و سرمایه ارزشمند تجربیات خود را از جنگ آورد و در منطقه ی وسیعی در کشورهای پیرامونی ما را به خوبی در این عرصه پیاده کرد و نقشه های دشمن را ناکام گذاشت.


وی با اشاره به شخصیت متواضع و فروتن شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: در میان همه ی خصوصیات مثبت شهید حاج قاسم سلیمانی، می توانم به تواضع و فروتنی وی در مقابل مردم و صلابتش در مقابل دشمن اشاره کنم؛ اما مهمترین ویژگی ایشان که وی را محبوب دل ها کرد اخلاصش بود. اخلاص در عمل مهمتر از اخلاص در بیان است. خلوص وی و برای رضای خدا کار کردن، مسیری را برای زندگی او ترسیم کرد که خداوند متعال محبوبیت او را در دل ها افزایش داد.

رئیس گروه پژوهش بسیج دانشگاه عالی دفاع ملی در رابطه با حادثه ی شهادت سپهبد سلیمانی گفت: شهید قاسم سلیمانی می گفت من هر زمان به سوریه سفر می کردم هواپیماها و پهپادهای اسرائیلی را بالای سر خود می دیدم. پس چرا این حادثه قبلا اتفاق نیفتاد؟ پاسخ روشن است؛ دشمن از پیامدهای به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی واهمه داشت. تنها دلیل وقوع این حادثه یک حماقت و اشتباهی بزرگ از طرف آمریکا است. خفت و خواری آمریکا پس از این حادثه و حوادث دیگر و منافع دراز مدتشان در منطقه از بین رفته است.

وی گفت: ماحصل خون شهید سپهبد سلیمانی و حادثه ای که اتفاق افتاد ایجاد وحدت و یکپارچگی ملت های اسلامی است. دشمن میلیاردها دلار در عراق و سوریه و لبنان هزینه کرده است تا در منطقه افتراق و درگیری ایجاد کند. با این حادثه وحدت بین مردم ایران و همه ی دنیا قوت بیشتری گرفت. یکپارچگی عمیقی ایجاد شده بین ملت های مسلمان برای انتقام خون شهید قاسم سلیمانی ایجاد شده است.
سردار افشار با اشاره به روشن شدن ماهیت تروریستی آمریکا برای جهانیان گفت: همه می دانیم که داعش را آمریکایی ها ایجاد کرده اند و در یک رقابت انتخاباتی این را به زبان آوردند. مهمترین دستاورد ما هم در آینده ای نزدیک ضرباتی است که به آمریکایی ها وارد می کنیم و آن ها را نه تنها در عراق بلکه از کل منطقه خارج خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار