رأی نمایندگان به طرح الزام دولت به تعیین سرفصل درسی جنایات آمریکا

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس طرح الزام دولت در تعیین سرفصل "جنایات و توطئه‌های آمریکا" در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را به تصویب رساندند.

کد مطلب: ۹۹۲۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رأی نمایندگان به طرح الزام دولت به تعیین سرفصل درسی جنایات آمریکا

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 دی) مجلس شورای اسلامی طرح الزام دولت در تعیین سرفصل "جنایات و توطئه‌های آمریکا" در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را با 231 رأی موافق، 2 رأی مخالف و بدون هیچ رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در صحن را به تصویب رساندند.

براساس ماده واحده این طرح؛ وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلفند با بهره‌گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد بجای مانده از لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سرفصل جنایات، توطئه‌ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا "با اولویت کشور ایران" در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، موسسات، آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه‌ها و یا تحت نظارت آنان بگنجانند.

براساس تبصره این ماده واحده؛ وزارتخانه‌های مذکور موظفند ظرف مدت 3 ماه دستورالعمل و برنامه اجرایی این قانون را تهیه کنند و هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار