جزئیات تعطیلی مدارس در 9 استان کشور

امتحانات نهایی امروز لغو نشده است

تهران (پانا) - بارندگی، بارش برف و برودت هوا مدارس برخی از مناطق در استان‌های مختلف کشور را تعطیل کرد اما امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو نشده و در زمان تعیین‌شده برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۹۲۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات تعطیلی مدارس در 9  استان کشور

طبق اطلاعیه‌های ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور، در استان زنجان به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس همه مقاطع تحصیلی ایجرود، زنجانرود، سلطانیه، ماهنشان و انگوران و مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول شهرستان‌های ابهر، خرمدره، سجاسرود، بزینه رود و بخش مرکزی خدابنده، بزینه رود و مقطع ابتدایی ناحیه یک و ناحیه دو استان زنجان در شیفت صبح امروز یکشنبه 15 دی تعطیل است.

همچنین به دنبال برودت هوا، بارش برف و یخبندان در استان تهران مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر، همه مقاطع دماوند در نوبت صبح و عصر و مدارس و مراکز پیش‌دبستانی رودهن و پردیس در نوبت صبح تعطیل شد. اما امتحانات نهایی امروز یکشنبه 15 دی در این شهرستان‌ها طبق برنامه برقرار است.

اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری هم اعلام کرد به علت برودت هوا و لغزندگی معابر امروز یکشنبه 15 دی‌ماه همه مدارس شهرستان کوهرنگ در مقطع ابتدایی در نوبت صبح فعالیت آموزشی خود را با یک ساعت تاخیر آغاز خواهند کرد.

در استان آذربایجان شرقی اما به علت بارش برف و برودت شدید هوا در نواحی پنجگانه تبریز (مدارس استثنائی، پیش‌دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه شهری و روستایی در شیفت صبح)، در منطقه آذرشهر و بخش گوگان (مدارس استثنائی، پیش‌دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی در شیفت صبح) در منطقه عجب‌شیر (همه مدارس در تمامی دوره‌های تحصیلی روستاهای ینگجه، باراز، قوزلجه، یایچی، آلمالو، هرگلان، چهاربرود) در بخش مهربان (مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی در شیفت صبح) در منطقه ملکان (مدارس استثنائی، پیش‌دبستانی و ابتدایی روستایی در شیفت صبح و بعدازظهر) در مناطق سراب، هریس و بخش خواجه (مدارس استثنائی، پیش‌دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی در شیفت صبح) در بخش تیکمه‌داش (همه مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی در شیفت صبح) در منطقه هشترود (همه مدارس روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی تعطیل و در مدارس شهری دوره‌های استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی) در منطقه بستان‌آباد (همه مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی در شیفت صبح) در بخش نظرکهریزی (همه مدارس روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی و مدارس شهری دوره‌های استثنائی، پیش‌دبستانی و ابتدایی) در چاراویماق (همه مدارس روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی تعطیل و در مدارس شهری دوره‌های استثنائی، پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه) در منطقه ورزقان (مدارس استثنائی، پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه شهری و روستایی در شیفت صبح) در بخش صوفیان (مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی در شیفت صبح و در منطقه رودقات این بخش علاوه بر مدارس فوق دوره اول متوسطه) تعطیل هستند.

همچنین براساس اعلام این استان در اسکو و شهرجدید سهند و بخش‌های ایلخچی و خسروشاه مدارس استثنائی، پیش دبستانی، ابتدایی شهری و روستایی در شیفت صبح تعطیل و دوره اول و دوره دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

امتحانات نهایی در روز یکشنبه 15 دی‌ماه در استان آذربایجان شرقی شامل تعطیلی نمی‌شود و در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هم اعلام کرد به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس اردبیل، نمین و هیر در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی، خلخال در مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و مدارس استثنایی، نیر و سرعین در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول در نوبت صبح و لاهرود، مشگین شهر، ارشق در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل هستند.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان نیز به دلیل بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر، مدارس شهرستان بافت در تمامی دوره‌های تحصیلی برای امروز یکشنبه ۱۵ دی ۹۸ تعطیل اعلام کرد.

طبق اعلام آموزش و پرورش کردستان هم به دلیل بارش برف و پیش‌بینی هواشناسی این استان مبنی بر ادامه بارش، سرما و یخبندان امروز یکشنبه ۱۵ دی ۹۸ همه مراکز پیش‌دبستانی و مدارس دوره ابتدایی شهری و روستایی شهرستان‌های بیجار، سقز، بانه و منطقه زیویه در نوبت صبح تعطیل است.

روز گذشته نیز استاندار خوزستان اعلام کرده بود که امروز یکشنبه 15 دی همه مدارس استان به خاطر تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تعطیل است.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی هم اعلام کرده بود با توجه به پیش‌بینی برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جوار بارگاه منور رضوی در روز یکشنبه، امروز همه مدارس نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان در تمامی مقاطع و در دو نوبت صبح و عصر تعطیل خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار