دادستان کل کشور از پیگیری اقدام تروریستی امریکا از طریق مجامع بین‌المللی خبر داد

تهران (پانا) - دادستان کل کشور گفت: همین امروز نامه‌ای برای وزارت امور خارجه تهیه کرده‌ایم تا از طریق این وزارتخانه، اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی و همرزمانش در مجامع بین المللی پیگیری شود.

کد مطلب: ۹۹۲۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دادستان کل کشور از پیگیری اقدام تروریستی امریکا از طریق مجامع بین‌المللی خبر داد

به گزارش قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری عصر شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: اقدامی که ترامپ مرتکب شد به موجب قوانین و مقررات بین المللی، جنایت است و حتما پیگیری می‌کنیم. هرچند امیدی به مجامع بین المللی نداریم، اما وظیفه داریم در سطح بین المللی پیگیری حقوقی این موضوع را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ملت بزرگوار ایران در طول این چهل سال نشان داده‌اند که در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها، هیچگاه از پا ننشسته‌اند.

منتظری گفت: در طول این چهل سال شخصیت‌های بسیار با ارزشی را در عرصه‌های مختلف از دست داده‌ایم و هیچگاه صحنه خالی نشده است.

دادستان کل کشور بیان داشت: با شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اگرچه دشمن سرمایه با ارزشی را از ما گرفت، ولی قطعا ملت نخواهد گذاشت که جایگاه او خالی شود و کسانیکه در این مسیر تربیت شده‌اند جایگاه او را پر خواهند کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار