سردار دلها، برای استشمام عطر وجودت لحظه شماری می کنیم

مشهد (پانا) - سردار شجاع ما، تو این بار با شهامت تر از گذشته به وطن باز می گردی چراکه شهید شدنت، شهادت می دهد که چه خالصانه جانت را برای آزادی و آزادیخواهی فدا کردی.

کد مطلب: ۹۹۲۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
سردار دلها،  برای استشمام عطر وجودت لحظه شماری می کنیم

یکی از دلگیر ترین جمعه ها در روز 13 دیماه 1398 به وقوع پیوست . جمعه ای که با خبر شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شروع شد . جمعه ای که نیامده ، سردار را با خود برد ؛ و کاش هرگز نمی آمد روزی که بی سردار باشیم .

اولین خبری که بسیاری از مردم در این روز شنیدند، خبر آسمانی شدن شهید سلیمانی بود. خبری که به سرعت در سر تاسر دنیا پیچید . خبری که دلهای یکایک مردم ایران را آزرد. خبری از جنس یک تیر زهرآلود، که بر فرودگاه قلب ایرانیان نشست.

شاید پیش از این به نظر می رسید که کودکان و نوجوانان دهه های 80 و 90 سردار سلیمانی را نشناسند؛ اما در روز شنبه (یک روز بعد از شهادت سردار سلیمانی ) وارد هرمدرسه ای که می شدی از گوشه و کنار صدای دانش اموزان به گوش می رسید که با یکدیگر در باره شهادت مظلومانه سرداری سخن می گویند که گویا سال ها است او را می شناسند.

پیش تر که می رفتی دانش اموزان بزرگ تری را نظاره می کردی که هر چند نفر از آنها گروهی را تشکیل داده اند و از مردی آسمانی سخن می گویند و اما نوجوانان و جوانان دهه هشتادی که این روز ها درگیر امتحانات ترم خود هستند هم کتاب هارا کنار گذاشتند و درس اصیل غیرتمندی و آزادی را از حاج قاسم آموختند. بی شک جوانان امروز، رشادت های سردار سلیمانی را سرمشق خود قرار خواهند داد و در امتحان شجاعت، با داشتن معلمی همچون شهید سلیمانی نمره 20 را از آن خود خواهند کرد .

این روزها کاربران فضای مجازی هم سنگ تمام گذاشتند و تعداد بی شماری از آنها عکس حاج قاسم را برای پروفایل خود انتخاب کرده و بیو گرافی هایی شامل پیام تسلیت نوشتند. سردار شجاع ما، کاش هرگز روزی نمیرسید که خبر نبودنت پیام سنجاق شده همه گروه ها و کانال های پیام رسان ها باشد .

اکنون یک روز از شهادتت گذشته اما هنوز باور کردن این خبر برای تعداد زیادی از افراد غیر ممکن است . تو در روز 15 دی به سرزمینت بازخواهی گشت و ما مردم مشهد از همین حالا دل در دلمان نیست و برای استشمام عطر وجودت لحظه شماری می کنیم.

سردار شجاع ما، تو این بار با شهامت تر از گذشته به وطن باز می گردی چراکه شهید شدنت، شهادت می دهد که چه خالصانه جانت را برای آزادی و آزادیخواهی فدا کردی .

روز15 دی در جوار حرم مطهر رضوی به استقبال تو خواهیم آمد و کسب بالا ترین درجه و مقام را به تو تبریک خواهیم گفت تو این بار مدال ارزشمند شهادت را همراه خود داری؛ مدالی که آن را جز به بندگان خوب خدا نمی دهند .

و چه زود نقشه های شوم دشمنانت، نقش بر آب شد . شاید هنگامی که فکر شهید کردن تورا در سر داشتند بر این باور بودند که با رفتنت، از خاطر مردمان این کشور پاک می شوی و ما تورا به دست فراموشی می سپاریم . اما حالا کجا هستند که ببینند چگونه نام تو بر زبان ها جاری شده و دل های مسلمانان جهان به تسخیر تو در آمده است . تو دریاد و خاطرمان تا ابد حک خواهی شد و تا دنیا، دنیاست تو را اسطوره ای می خوانیم که غیرت و شهامتت زبان زد جهانیان بود .

سردار عزیز شهادتت تبریک و تسلیت باد ...

حانیه سلیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار