مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان در شورای آموزش و پرورش :

کاهش ضریب بازماندگی از تحصیل در خوزستان

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کاهش ۰/۱۷ درصدی نرخ بازماندگی از تحصیل در استان، اظهار کرد: امسال طرح بورس تحصیلی دانش آموزان مناطق کم برخودار استان ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز را تحت پوشش قرار خواهد داد. هم چنین ۳۹۵ هزار دانش آموز خوزستانی در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۹۲۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ضریب بازماندگی از تحصیل در خوزستان

کورش مودت امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: ضریب بازماندگی از تحصیل در خوزستان از ۲/۱ در سال گذشته به ۱/۹ در سال جاری کاهش داشته است. کاهش ۰/۱۷ درصدی ضریب بازماندگی در استان به دلیل اجرای منسجم طرح جامع شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل است.
او ضمن تاکید بر ضرورت توجه ویژه به اجرای کامل طرح انسداد مبادی بی سوادی، تصریح کرد: بالغ بر ۵ هزار و ۴۳۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷۳ دانش آموز جذب شدند و به چرخه تعلیم و تربیت بازگشتند.


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به از سر گیری توزیع شیرمدارس از امروز توضیح داد: در این طرح ۸۶۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول تحت پوشش قرار خواهند گرفت. در این طرح به مدت ۲۱ روز ۱۸ میلیون پاکت شیر در بین مدارس استان توزیع خواهد شد.
مودت در ادامه با اشاره به پوشش ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز خوزستانی در طرح بورس تحصیلی جوانه ها، خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در این طرح ۱۱۳ هزار و ۱۴۹ دانش آموز مناطق عشایری، کم برخودار و روستایی شرکت کردند و از این تعداد بالغ بر ۱۲۵۰ دانش آموز توانستند بورس تحصیلی ۱۰ میلیون ریالی دریافت کنند.
اوادامه داد: پس از اجرای این طرح شاهد رشد میانگین نمرات دانش آموزان مناطق تحت پوشش در خوزستان بودیم. یکی از شرایط شرکت در این طرح داشتن معدل بالای ۱۷ و همچنین داشتن حد نصاب لازم در آزمون ورودی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر ۳۹۵ هزار دانش آموز خوزستانی در ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند، توضیح داد: استعدادیابی دانش آموزان، ایجاد شور، نشاط و انگیزه در بین دانش آموزان ورزشکار و آموزش اصول جوانمردی و پهلوانی به شرکت کنندگان در این رقابت ها از جمله مهمترین اهداف اجرای این دوره از المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای است.
مودت در ادامه گفت: طرح رتبه بندی فرهنگیان خوزستانی با حقوق دی ماه اجرایی می شود که در این طرح نیروی های آموزشی و اداری تحت پوشش قرار خواهند گرفت و مزایای این طرح از اول مهر ۹۸ محاسبه و به حساب آنها واریز خواهد شد. همچنین نیروهای اداری تنها تا اول مهر ۹۹ فرصت دارند تا وضعیت خود را مبنی بر ادامه فعالیت اداری یا بازگشت به مدرسه مشخص کنند. البته در آخرین اجلاس مدیران کل سراسر کشور، وزیر آموزش و پرورش قول مساعد داد تا راهکار ویژه ای برای بهره مندی نیروهای اداری از مزایای این طرح ارائه دهند.
او در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: امیدواریم با هم افزایی صورت گرفته و اقدمات انجام شده در حوزه های مختلف عملکردی شاهد رشد شاخص های مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار