توطئه ترامپ برای ترور سردار سلیمانی به روایت روزنامه آمریکایی

تهران (پانا) - روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی اش و تحت تاثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی قاسم سلیمانی را انتخاب کرد.

کد مطلب: ۹۹۲۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
توطئه ترامپ برای ترور سردار سلیمانی به روایت روزنامه آمریکایی

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی با اشاره به ورود تیم امنیت ملی ترامپ به استراحتگاه او در «مار ئه لاگو» ایالت فلوریدا در دوشنبه هفته گذشته نوشت: آنها انتظار نداشتند ترامپ عملیات ترور قاسم سلیمانی را تایید کند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا به همراه ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به «پالم بیچ» شهری در ایالت فلوریدا رفتند تا به ترامپ درباره حملات هوایی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در عراق وسوریه انجام داده بود، گزارش دهند.

لس آنجلس تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی آگاه از موضوع گفت وگوهای این جلسه که به نوشته این روزنامه اجازه نداشت درباره آن به طور علنی صحبت کنند، نوشت: در یکی از گزارش ها فهرستی از اقدامات بعدی آمریکا به ترامپ نشان داده شد که یکی از گزینه های آن هدف قرار دادن قاسم سلیمانی رئیس سپاه قدس ایران بود.

مقام مذکور گفت، ترامپ بر خلاف آنچه انتظار می رفت، این گزینه را انتخاب کرد و افزود تصمیم رئیس جمهور آمریکا تا حدی با تحریک افراد جنگ طلب ضد ایرانی در بین مشاوران وی اتخاذ شد. مفهوم آن این بود که مقامات پنتاگون ناگهان با وظیفه نگران کننده انجام اوامر ترامپ مواجه شدند؛ چیزی که انتظار آن را نداشتند اما ترامپ تصمیمش را گرفته بود.

این رسانه افزود: اولین نشانه احتمال بروز اقدامات بعدی آمریکا تنها دقایقی بعد از پایان یافتن نشست تیم امنیت ملی با ترامپ بروز کرد.

اسپر وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: ما امروز در مذاکره با رئیس جمهور درباره گزینه های در دسترس صحبت کردیم. من همچنین اشاره می کنم که در صورت ضرورت اقدامات بیشتری را انجام خواهیم داد.

لس آنجلس تایمز نوشت: نام سلیمانی علنا به عنوان هدف احتمالی ذکر نشد. اما در پشت پرده، تصمیم ترامپ آغازگر تلاش پنتاگون، سیا و دیگر سازمان ها برای مکان یابی ژنرال ایرانی و استفاده از دارایی های نظامی برای ترور او بود.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا که سالها سلیمانی را زیر نظر داشتند از این موضوع آگاه بودند که او در سفر به خاورمیانه بسر می برد و قرار است به لبنان و سوریه عزیمت کند. آنها می دانستند که وی در چند روز آینده از دمشق به بغداد پرواز خواهد کرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: سلیمانی به طور غیرمعمولی نگران مخفی کردن مسیر سفر خود نبود. به گفته مقام های ایرانی، او با استفاده از پروازی غیرمحرمانه از سوریه به بغداد سفر کرد تا با مقام های عراقی دیدار کند.

اما مقام های آمریکایی روز جمعه ادعا کردند که او هدف دیگری را دنبال می کرد و در مرحله آخر تصمیم گیری درباره حملاتی گسترده علیه تاسیسات آمریکا در چند کشور خاورمیانه بود.

سردار سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس به همراه ابومهدی المهندس سحرگاه جمعه به دستور ترامپ در حمله پهپادهای آمریکایی در نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

ترامپ در نخستین سخنرانی پس از این جنایت جمعه شب تأیید کرد که دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده است.

این اقدام تروریستی آمریکا با واکنش گسترده بین المللی همراه شده و اخبار و گزارش‌های مرتبط با آن همچنان در صدر اخبار رسانه‌های بین المللی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار