وزیر آموزش و پرورش: پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها را تا آخر سال ۹۷ تسویه کردیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام ظرفیتمان را به کار گرفتیم تا پرداختی‌ها به روز، دقیق و بدون تاخیر انجام شود بیان کرد بخش بزرگی از مطالبات معوق پرداخت شده است. پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها را تا آخر سال ۹۷ تسویه کردیم و بخش مهمی از بدهکاری معلمان خارج از کشور را جبران کردیم.

کد مطلب: ۹۹۲۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش:  پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها را تا آخر سال ۹۷ تسویه کردیم

محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره محورهای استیضاحش که چندی پیش در مجلس مطرح ولی منتفی شد اظهار کرد: به عنوان مثال یکی از محورهای استیضاح بدون معلم ماندن کلاس‌ها بود. ما چند نوبت کنترل کردیم و اکنون مشکلی وجود ندارد. نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم از تقریبا ۷۰۰ هزار معلمی که در اختیار داریم همه هر روز سرکار باشند؛ به هر حال ممکن است برخی بیمار شوند، سفر باشند یا گرفتار مشکلی شده و مرخصی گرفته باشند.

او افزود: تبدیل این مسائل به معضلاتی که ذهن و روان جامعه را نگران می‌کند درست نیست، البته هیچ کلاسی نباید بدون معلم باشد و ما همه تلاشمان را برای تامین معلم می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام ظرفیتمان را به کار گرفتیم تا پرداختی‌ها به روز، دقیق و بدون تاخیر انجام شود گفت: بخش بزرگی از مطالبات معوق پرداخت شده است. پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها را تا آخر سال ۹۷ تسویه کردیم و بخش مهمی از بدهکاری معلمان خارج از کشور را جبران کردیم. تقریبا موضوعاتی که به عنوان محورهای استیضاح مطرح شده بودند، انجام شده است.

حاجی میرزایی همچنین درباره موضوع تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس و ضرورت سنجش دقیق‌تر صلاحیت معلمان بدو ورود به خدمت گفت: تنبیه بدنی در استان‌ها کم است؛ ولی کم آن هم زیاد است و نباید رخ دهد. بعضا گزارش‌هایی در این باره به دست ما می‌رسد؛ ۵۷۰ هزار کلاس درس داریم و اگر درصد کمی گزارش تنبیه بدنی هم داشته باشیم باز هم برای ما بزرگ است.

او افزود: کنترل خشم و هیجان از جمله مهارت‌هایی است که هر شخصی در کارش با انسان‌ها سروکار دارد باید به این مهارت مجهز شود؛ حتما توصیه می‌کنیم در مراحل گزینش معلمان به این موضوع توجه شود که حتما هم توجه می‌شود. ما باید دوره‌های آموزشی ترتیب دهیم تا بر مهارت معلمان افزوده شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه دانش آموزان امروز با دانش‌آموزان دیروز و ماه‌ها و سال‌های گذشته تفاوت کرده‌اند و جسارت و قدرت بروز و ظهورشان شان افزایش یافته است عنوان کرد: در برخی موارد ممکن است اصطکاک‌هایی میان دانش آموز و معلم ایجاد شود اما در هر صورت همه باید بتوانند بر خشم خود تسلط داشته باشند چرا که با خشمگین شدن و روشهایی از این قبیل چیزی درست نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار