معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

سرانجام تعیین تکلیف املاک متروکی که در اختیار «بنیاد مستضعفان» قرار دارد

تهران (پانا) - معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره تعیین تکلیف املاک متروکی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد، گفت شهرداری تهران برای تسهیل و بازآفرینی املاکی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد، طبق تفاهم‌نامه میان این دو نهاد همکاری می‌کند.

کد مطلب: ۹۹۲۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سرانجام تعیین تکلیف املاک متروکی که در اختیار «بنیاد مستضعفان» قرار دارد

عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر شهرداری تهران با بنیاد مستضعفان اظهار کرد: «تعداد املاکی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد، زیاد است و بنیاد یکی از متقاضیان پروانه و پایان کار بزرگ مقیاس در شهر تهران است و از این ذی‌نفعان علاوه بر بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس و اوقاف را داریم که برای هر کدام از آنها فرایندهای ویژه‌ای در نظر می‌گیریم تا مسایل و مشکلاتی که زمین‌ها و املاکشان دارد را بتوانیم در زمان کوتاه حل و فصل کنیم.»

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: «بخشی از تفاهم‌نامه مربوط به ساختمان بنیاد و زمین‌های اطراف آن بود که تعدادی از آن در اراضی عباس‌آباد است که در این راستا پیشنهادی مطرح شده است که با شهرداری تهاتر کنند که در تفاهم‌نامه نیز تاکید شده که به این موضوع پرداخته شود. بحث بر سر این است که ساختمان‌های بنیاد به شهرداری تحویل داده شود و شهرداری نیز از ساختمان‌های دیگری که در داخل شهر دارد با بنیاد تهاتر کند. این هم به عنوان یک ایده‌ مطرح است که باید روی آن کار بررسی و کارشناسی شود.»

گلپایگانی ادامه داد: «یکی از موارد دیگری که در تفاهم‌نامه مذکور مطرح است، موضوع پلاسکو بود. در کمیسیون معماری شورای شهر بر آن تاکید شده بود که شهرداری تسریع کند. بنیاد نقشه‌های اصلاح شده را تحویل شهرداری داد و بررسی‌ها انجام شده و اعلام عوارض هم می‌شود تا پروانه صادر شود.»

وی به موضوع باغ‌هایی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد نیز اشاره کرد و گفت: «باغ‌هایی که در اختیار بنیاد است در بده بستان‌هایی که با بیناد داریم، بتوانیم فضای سبز شهر تهران را به ویژه در باغاتی که جنبه تاریخی هم دارد افزایش دهیم مخصوصا در محلاتی که سرانه فضای سبز آنها پایین است. چند نمونه هم بوده که از بنیاد خریداری کردیم مثل (بوستان پدر) و باغ (وثوق‌الدوله) که امیدواریم هر چه زودتر افتتاح شود.»

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره تعیین تکلیف املاک متروکی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد نیز گفت: «باتوجه به اینکه املاک بنیاد را به عنوان یک بسته بزرگ می‌بینیم، حتما بخشی که به عهده ما است برای تسهیل و بازآفرینی املاک همکاری خواهیم کرد. بنیاد چند ملک دارد که برای طرح مسکن ملی پیشنهاد داده است و باید در کمیسیون ماده 5 برای تغییر کاربری بررسی شود. شهرداری نیز به عنوان یک موضوع ویژه برای رفع نیازهای شهر می‌بیند و سعی می‌کند که مسایل مربوط به بنیاد را تسهیل کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار