مهدی علی اکبرزاده: نکات ریز تربیتی را در قالب بازی و اسباب‌بازی به بچه‌ها منتقل کنیم

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور هنری تاکید کرد مهم‌ترین نقش اسباب‌بازی در تربیت، انتقال آن جزییاتی است که با روش‌های تربیتی نتوانستیم به بچه‌ها منتقل کنیم لذا بهترین روش از طریق بازی با اسباب‌بازی خواهد بود.

کد مطلب: ۹۹۲۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مهدی علی اکبرزاده: نکات ریز تربیتی را در قالب بازی و اسباب‌بازی به بچه‌ها منتقل کنیم

مهدی علی‌اکبرزاده در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سؤال که جشنواره اسباب‌بازی چه تأثیری در نقش‌پذیری کودکان دارد گفت: «خوشبختانه این جشنواره در دوره پنجم خود افتتاح شد که اتفاق خوبی هم بود چراکه به موضوع اسباب‌بازی اهمیت دارد و نگاه خاص مسئولان کشوری را نسبت به این امر نمایش می‌دهد.»

او ادامه داد: «اینکه مسئولان در تشکیل و تداوم آن با جدیت وارد می‌شوند نشان از این موضوع است که به موضوع نقش اسباب‌بازی در تعلیم و تربیت کودکان و شادابی آنان اهمیت می‌دهیم.»

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور هنری افزود: «اسباب‌بازی برای بچه‌ها و والدین نشاط‌ انگیز هستند و در خانه‌ یکی از اجزای خانه محسوب می‌شود بنابراین اهمیت این موضوع نقش مهمی در تربیت بچه‌ها دارد.»

علی‌اکبرزاده افزود: «اینکه اسباب‌بازی به‌عنوان یک وسیله سرگرمی تولید می‌شود و به خانه‌ها می‌رود تا زمان خاصی از بچه‌ها و خانواده صرف بازی با آن شود، ارتباطی بین خانواده و بچه به وجود می‌آید. در این صورت مشخص می‌شود موضوع بااهمیت است و خانواده‌ها در انتخاب، رنگ، جنس و نوع تناسب با علایق بچه‌ها دقت می‌کنند تا فرزندانشان با فرهنگ اسباب‌بازی آشنایی پیدا کنند.»

او ادامه داد: «حضور اسباب‌بازی در مدرسه هم مهم است که آموزش‌وپرورش درباره عملیاتی کردن این اهمیت، کاری را در راستای راه‌اندازی اتاق بازی در سال97 آغاز کرده است و امسال هم پیشنهاد داده شد که این اتاق اسباب‌بازی در مدارس ایجاد شود. در این راستا در دوره پنجم نمایشگاه اسباب‌بازی یک اتاق بازی به‌عنوان نمونه افتتاح شد تا برای راه‌اندازی و تجهیز آنان در سایر مدارس اقدام شود.»

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور هنری افزود: «باید قبول کنیم که شغل اصلی بچه‌ها در سن خاص کودکی بازی و وسیله آن اسباب‌بازی است این دو در کنار هم برای بچه‌ها مهم است. بچه با اسباب‌بازی رشد پیدا و ارتباط برقرار می‌کند ما نیز باید اثرگذاری آن را مورد اهمیت قرار دهیم و نکات ریز تربیتی را از این طریق به بچه‌ها و در قالب بازی و اسباب‌بازی ارائه کنیم.»

علی‌اکبرزاده افزود: «مهم‌ترین نقش اسباب‌بازی در تربیت، آن جزییاتی است که با روش‌های تربیتی نتوانستیم به بچه‌ها منتقل کنیم لذا بهترین روش از طریق بازی با اسباب‌بازی خواهد بود.»

او در ادامه گفت: «اتاق بازی در مدارس ابتدایی اول و دوم ایجاد می‌شود. سال گذشته بیش از هزار مدرسه این اتاق را راه‌اندازی کردند. ایجاد این اتاق‌ها سال‌به‌سال پیشرفت می‌کند چراکه مدارس و مدیران مدارس از این طرح استقبال کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار