توقیف ۳۵ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد

ارومیه (پانا) - فرمانده انتظامی مهاباد گفت: ۳۰ دستگاه خودرو و پنج دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک توسط ماموران راهنمایی و رانندگی این شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شد.

کد مطلب: ۹۹۲۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
توقیف ۳۵ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد

سرهنگ برزو تجاری افزود: عوامل انتظامی این شهرستان این تعداد خودرو را با اجرای طرح مبارزه با خودروهای بدون پلاک و پلاک مخدوش توقیف کردند و صاحبان این وسایط نقلیه پس از اعمال قانون و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط خودروهای فاقد پلاک مربوط به فرار از صحنه تصادف، تخلف‌های حادثه‌ساز، دوبل پارک‌های نامتعارف و نبود قابلیت اعمال قانون بر این خودروهاست.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح به درخواست مردم و مبارزه با قانون‌شکنان در دستور کار قرار دارد و در طول سال انجام می‌شود.

وی همچنین از همه شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه وسیله نقلیه بدون‌پلاک و پلاک‌مخدوش با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا از تردد اینگونه خودروها در سطح شهرستان به علت ضرر رساندن به جان و مال شهروندان جلوگیری شود.

وی بیان کرد: برابر ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک متصل که در راه‌ها حرکت می‌کند باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که شماره یا پلاک نداشته یا دارای شماره یا پلاک غیرمجاز باشد، ممنوع است.

سرهنگ تجاری افزود: پلاک خودروهای نو نیز باید قبل از خروج از نمایندگی نصب شده باشد.

فرمانده انتظامی مهاباد تاکید کرد: مخدوش کردن پلاک هم اقدامی مجرمانه است و برابر قانون ۶ ماه تا یکسال زندان خواهد داشت و در این خصوص نیز برخوردها بدون اغماض خواهد بود.

طرح توقیف خودروهای بدون پلاک، پلاک مخدوش و دارای شیشه دودی در شهرستان مهاباد همچنان دارد.

این شهرستان ۲۳۷ هزار نفری دارای بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار