امام جمعه شهر قدس :سردارشهید قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان وپرورش یافته مکتب ولایت و رهبری بود

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهرستان قدس گفت:با این حرکت آمریکا، زودتر نابودی آمریکای جنایتکار را در رکاب سپاه قدس خواهیم دید.

کد مطلب: ۹۹۱۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهر قدس :سردارشهید قاسم  سلیمانی مالک اشتر زمان وپرورش یافته مکتب ولایت و رهبری بود

حجت السلام جوکار امام جمعه شهر قدس در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سیزدهم دی که با حضور نمازگزاران در مصلی برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای والا مقام و تبریک و تسلیت شهادت سردار رشید اسلام ‌شهید سردار سپهبدقاسم سلیمانی بیان کرد: ایشان در زندگی خود به دفاع از حریم بی بی دو عالم حضرت زینب سلام الله علیه و دفاع از حریم اساس ولایت پرداختند و در ایام ولادت آن حضرت و در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا به درجه شهادت نایل آمدند.

او ادامه داد: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در سه بخش است، در دوره ای که در نزد پدر و برنامه ریزی در راه دین، آیین و راه پدر زندگی می کردند و لقب ام ابیها گرفتند و بوسیدن دست ایشان نشان از ماموریت خدا به حضرت پیامبر و عظمت آن حضرت در نزد خداوند است و ایشان مادر پدر و در راه و آیین دین پدر قدم برداشتند، بخش دوم زندگی ایشان ام الائمه بودن زندگی حضرت زهرا سلام الله علیه، که ازدواج با امیرالمومنین(ع) تا زمان رحلت پدر است در این دوران همسرداری او نمونه می باشدایشان زندگی مطلوب را تشکیل دادند این زندگی در همه زمینه‌ها سرتاسر نمونه است.

امام جمعه شهر قدس اظهار کرد: بخش سوم از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیه از رحلت پیامبر تا شهادت خود ایشان است،که دوره ام الاسلامی ایشان می باشد دوره‌ی سخت که از اصل و اساس اسلام و ولایت دفاع کرد و در رکاب امام به شهادت رسیدند، خطبه فدکیه ایشان که در دفاع از ولایت و اسلام خوانده شده نیاز به تفسیر و تبیین دارد.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس اذعان داشت: شهادت برای مردان خدا فوز و رستگاری است آنها مرد میدان و اهل وفای به عهد و پیمان اند. امیرالمومنین در میدان شهادت کلمه فوزت و رب الکعبه را از زبان جاری کردند، عده ای به شهادت رسیدند و عده ای در راه شهادت اند.

او خاطر نشان کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب در پی شهادت سرداران رشید اسلام، اگر بعد از سالها مجاهدت این سرداران، سرانجام آنها چیزی جزء شهادت باشد جای تعجب است، پاداش چنین کسانی شهادت می باشد، اگر چه شهادت انها برای ما سخت است و این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت السلام جوکار افزود: سردار سلیمانی مالک اشتر زمان بودند. ایشان دوست داشتند که او را سرباز ولایت بدانند زیرا او‌ پرورش یافته مکتب ولایت و رهبری بودند. امریکا این اقدام مذبوحانه را شبانه انجام داد، این حرکت تروریستی مذبوحانه یک اعلام جنگ نامحدود بود که دشمنان شروع کردند و نتیجه این حرکت توسط جبهه مقاومت و سرداران رشید اسلام به نفع جبهه مقاومت و اسلام رقم خواهد خورد و این حرکت پیشرفت تمدن جهانی و زمینه های ظهور حضرت مهدی علیه السلام را رقم خواهد زد، با این حرکت آمریکا، زودتر نابودی آمریکای جنایتکار را در رکاب سپاه قدس خواهیم دید.

او عنوان کرد: دشمن بداند مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه ای سلیمانی‌ها دارد و سلیمانی‌ها در مقابل شما دشمن اسلام به زودی نتیجه این خباثت را نشان خواهند دادو سردار سلیمانی چهره جهانی و متعلق به جهان اسلام بود، جهان اسلام خونخواه اوست و به زودی ترامپ و همراهان او نابود خواهند شدوخون سردار سلیمانی دشمن را نابود و برای امت اسلام وحدت آفرین خواهد بود دلهای مظلومان را به هم نزدیک خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: قیام نوزدهم دی مردم قم در پی مقاله توهین آمیز به امام خمینی(ره) و سخنان ایشان در کشف حجاب رضاخانی، نشان از حضور بهنگام و دشمن شناسی مردم قم بود که این قیام مشعل انقلاب را روشن کرد.

او افزود: برنامه دشمن هویت ستیزی است و حجاب و عفاف عنوان هویت ملی و دینی ما و ثمره خون شهیدان ما است و در مدارس، ادارات و مجامع عمومی باید حجاب و عفاف به خوبی مورد توجه قرار گیرد و مسئولین خانم در مسند حکومتی و کارگزاری نظام اسلامی باید نماد و الگوی حجاب دینی و اسلامی باشد.

امام جمعه شهر قدس تصریح کرد: در راستای تکریم شهدا بیست و دومین موزه شهدای کشور در شهر قدس به همت مسئولین شهرستانی افتتاح شد تا با استفاده از آثار شهدا راه آنها حفظ شود.

/خبرنگار: محمدجواد ماهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار