اسکای‌نیوز: سطح امنیتی در پایگاه‌های انگلیس در خاورمیانه افزایش یافت

تهران (پانا) - شبکه اسکای‌نیوز گزارش داد سطح امنیتی در پایگاه‌های انگلیس در منطقه غرب آسیا بعد از ترور سردار سلیمانی افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۹۱۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اسکای‌نیوز: سطح امنیتی در پایگاه‌های انگلیس در خاورمیانه افزایش یافت

به‌گزارش فارس، در پی ترور و شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، پایگاه‌های نظامی انگلیس در منطقه غرب آسیا به حالت آماده‌باش درآمدند.

شبکه «اسکای‌نیوز» به نقل از منابع خود گزارش داد: «ارتش انگلیس، سطح امنیتی و آمادگی پایگاه‌های خود در منطقه خاورمیانه را بعد از ترور ژنرال قاسم سلیمانی، بزرگترین فرمانده نظامی ایران، افزایش داد».

ساعاتی پیش نیز شبکه فاکس نیوز گزارش داد که نظامیان تروریست آمریکا در منطقه غرب آسیا به بالاترین سطح آماده‌باش درآمدند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به‌دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفت، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار