وزیر آموزش و پرورش خبر داد: دستورالعمل شکل‌گیری انجمن‌های علمی در روزهای آینده ابلاغ می‌شود

در سال‌های اخیر شاهد کاهش علاقه و انتخاب دانش آموزان به رشته ریاضی هستیم و این نگران کننده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در بیست و هفتمین اجلاس کشوری نمایندگان اتحادیه انجمن‌های علمی در قم تاکید کرد انجمن‌ها حلقه اتصال بین معلمان و ستاد هستند.

کد مطلب: ۹۹۱۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش خبر داد: دستورالعمل شکل‌گیری انجمن‌های علمی در روزهای آینده ابلاغ می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در سفر به قم با حضور در بیست و هفتمین اجلاس کشوری نمایندگان اتحادیه انجمن‌های علمی که در باشگاه فرهنگیان قم برگزارشد، با تسلیت شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی اظهار کرد: خبر شهادت سردار بزرگ اسلام همه ما را اندوهگین کرد. او جان خودش را در مسیر دفاع از مظلومان جهان نثار کرد لذا به گردن همه مسلمان و ملت‌های جهان حق دارد.

او با بیان اینکه راه شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت و آموزش و پرورش از او به عنوان نماد جهاد و شهادت یاد خواهد کرد، تصریح کرد: ما مسئولیت داریم که فرهنگ جهاد‌ و شهادت را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به خدمات انجمن‌های علمی نیازمند است زیرا حلقه وصل ستاد با دانش آموزان و معلمان انجمن‌های علمی هستند، گفت: معلمان از مجری برنامه‌های درسی باید به مراجع تصمیم‌ساز تبدیل شوند. محتوا را تولید می‌کنیم که معلمان آنها را آموزش دهند و هرچه ما تدوین می‌کنیم معلمان تدریس می‌کنند لذا هرچه ارتباط ستاد با تشکیلات معلمان قوی‌تر باشد ارتباط ستاد با معلمان موثرتر خواهد بود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: دانش، ارزش‌های جامعه و نیازهای مخاطب سه عنصر اصلی در تولید و محتوای آموزشی است لذا اگر ارتباط صف و ستاد سنجیده‌تر برقرار شود بهره بیشتری حاصل می‌شود.

او با بیان اینکه اگر معلم را حلقه وصل به دانش آموزان بدانیم تشکل‌های علمی محقق کننده ارتباط موثر بین معلمان و ستاد هستند، خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی عامل مهم تحقق تعامل بین معلمان، دانش‌آموزان و ستاد است و سیاست ما حمایت از انجمن‌های علمی است که نقشی پایدار خواهد بود. لذا اثربخشی به عهده معلمان است و برای اثربخشی ارتباطات، انجمن‌ها باید تلاش کنند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ریاضی برای درست اندیشیدن و خوب تفکرکردن و انسجام دادن به ذهن لازم و ضروری است و به واسطه نقشی که ایفا می‌کند بسیار مهم است.

او با اشاره به برخی از ریاضیدانان بزرگ ایران در طول تاریخ تصریح کرد: ایران سابقه درخشانی در داشتن دانشمندان ریاضی داشته است بنابراین انتظار می‌رود ما در آموزش و پرورش این نقش را استمرار دهیم و این هنر را توسعه دهیم.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: همه علوم به نوعی در پیوند و ارتباط با ریاضی است. ریاضی ابزار زندگی است، زبان تحقیق و ابزاری موثر برای پیوند بین متغیرها در پزشکی، مهندسی و ... است.

حاجی میرزایی ادامه داد: ریاضی کوتاه‌ترین مسیر برای انتقال مفاهیم است و همچنین در جنبه تربیتی می‌تواند به ما کمک کند لذا نظم فکری به مدد ریاضی انجام می‌شود.

حاجی میرزایی بر اندیشه روی محتوا و روش‌های ریاضی تاکید و افزود: در حوزه ریاضی دیدگاه‌هایی مطرح شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه باید بررسی کنیم تا ببینیم سهم ریاضی در تحقق ساحت‌های ششگانه سند تحول چیست، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد کاهش علاقه و انتخاب دانش آموزان به رشته ریاضی هستیم و این نگران کننده است بنابراین باید در این زمینه تدبیر کنیم تا در آینده دچار مشکل در حوزه مهندسی نشویم.

وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل شکل‌گیری انجمن‌ها در روزهای آینده خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار