رئیس نهضت سوادآموزی: امسال ۴۰۰هزار نفر در برنامه‌های جذب سوادآموزی قرار گرفته‌اند

تهران (پانا) - با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای شتاب‌بخشی سوادآموزی در خراسان شمالی میان استانداری و سازمان نهضت سوادآموزی، اعتبارات این بخش پنج برابر شد.

کد مطلب: ۹۹۱۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس نهضت سوادآموزی: امسال ۴۰۰هزار نفر در برنامه‌های جذب سوادآموزی قرار گرفته‌اند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، شاپور محمدزاده در این باره گفت: طرح شتاب‌بخشی، با اولویت استان‌ها و مناطقی که میزان بی‌سوادی از میانگین کشوری پایین‌تر است، اجرایی می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های این استان و پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف، ۲۰۰ میلیارد ریال برای سوادآموزی منظور شد. از این میزان، ۴۲ میلیارد ریال از منابع استانداری و مابقی از منابع ملی تامین می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: براساس اعلام مرکز آمار و نتایج آخرین طرح سرشماری، بیش از ۳۰ هزار بی‌‌سواد در خراسان شمالی وجود دارد که اکنون با اقدامات انجام شده، این رقم به ۲۷ هزار نفر رسیده است. قرار است در دو سال، این میزان بی‌سواد، آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

او افزود: علاوه بر آموزش‌های سواد به افراد گروه هدف، تلاش داریم تا با جذب سوادآموزان در دوره‌های مختلف انتقال و تحکیم جذب شوند تا بازگشت به بی‌سوادی نداشته باشیم.

محمدزاه گفت: امسال ۴۰۰ هزار نفر در برنامه‌های جذب در برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند که نیمی از آن در دوره سوادآموزی و مابقی در دوره‌های انتقال و تحکیم آموزش می‌بینند.

براساس آمار سرشماری سال ۹۵، ۹۴.۷ درصد از جمعیت خراسان شمالی باسواد هستند که این رقم ۲ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است. سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد ریال برای اجرای برنامه‌های سوادآموزی در خراسان شمالی مصوب شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار