مدیرفرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی واحد اسلامشهر:شفافیت یکی از ابزارهای مهم درمبارزه با فتنه و فتنه گری است

اسلامشهر(پانا) - نشست «بصیرت و هوشیاری» درراستای بصیرت افزایی دانشگاهیان درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرفرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی واحد اسلامشهر:شفافیت یکی از ابزارهای مهم درمبارزه با فتنه و فتنه گری است

در این نشست جبار امینی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در پنل اول بصیرت و هوشیاری به تبیین لغوی و مفهومی فتنه پرداخت و با اشاره به احادیث و روایات متعدد، بویژه با استناد به تعدادی ازخطبه‌های حضرت امیرالمونین علی (ع) در نهج البلاغه، فتنه و راهکارهای برون رفت از آن مطالبی را بیان کرد.

او فتنه را واژه ای قدیمی و برگرفته از قرآن کریم دانست که در روایات بسیاری از ائمه معصومین (ع) نیز از آن تعبیر به آزمایش و امتحان شده است.

امینی با اشاره به برخی از وقایع تاریخی زمان حضرت علی (ع)، راهکار چگونگی برون رفت از فتنه را موضوعی مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راههای برون رفت از فتنه «عقلانیت» و «رفتار عقلانی» است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، عقل را نیروی قدرتمند تجزیه و تحلیل و غربالگری برشمرد و آن را جدای از علم دانسته و بر رفتار عقلانی تاکید کرد.

حجت الاسلام رحیم نوروزی معاون نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر نیز در پنل دوم این نشست، به تبیین مفهوم فتنه، عوامل ایجاد فتنه، و فتنه در دنیای امروز پرداخت و به مصادیقی در این زمینه اشاره کرد.

او ایجاد شبهات مختلف در مرجعیت در راستای دوقطبی کردن نگاه دینی مردم، جنگ تحمیلی با هدف فشار حداکثری بر مردم ایران، جنگ فرهنگی و رسانه ای، تحریم، و اغتشاشات سالهای هفتاد وهشت، هشتاد و هشت و 98 را از بزرگترین فتنه‌های دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

معاون نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در واحد اسلامشهر گفت: درتمام این فتنه‌ها، دشمنان سعی کردند تا با روشهای مختلف و با فشار بر آحاد ملت از جمله، هدف قرار دادن قشر جوان از طریق آموزش، هدف قرار دادن اقشار سیاسی با استفاده از روشهای سیاسی و انتخاباتی، و فشار اقتصادی و معیشتی بر اقشار عمومی و بویژه طبقه متوسط و ضعیف، مردم و بویژه جوانان و نخبگان را ازانقلاب مأیوس کرده و بین مردم و حکومت فاصله اندازند.

او خاطرنشان کرد: مردم هوشیار و انقلابی ایران همواره با ولایت مداری در مقابل فتنه‌های دشمنان آگاهانه ایستاده و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

حجت الاسلام نوروزی ولایتمداری و پیوند بین مردم و ولایت را فرمول اصلی برون رفت از فتنه طی دورانهای مختلف دانست و پای کار آمدن مردم را مکانیزم اثبات شده این فرمول قلمداد کرد.

حجت الاسلام رضا مرادی خلیفه لو مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر نیز در بخش سوم این نشست بصیرت افزایی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، فتنه را فضای غبارآلودی دانست و شفافیت را یکی از مهمترین ابزارهای مبارزه با این فضا برشمرد.

او با تاکید بر جداسازی صف فتنه گران از مردم، مردم را ریشه‌های انقلاب و نقطه قوت آن قلمداد کرد و افزود: آنچه در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز مشخص است، این می باشد که ایشان فتنه را از ناحیه مردم نمی بینند و صف فتنه گران را از مردمی که خود صاحب این اتقلاب هستند، جدا می دانند.

حجت الاسلام خلیفه لو در بخش دیگر سخنانش به تبیین «فتنه و فتنه گر» پرداخت و گفت: هر حرکتی که منجر به دلسردی مردم از انقلاب شود فتنه و هر کسی که بخواهد بین مردم و حکومت فاصله اندازد، فتنه گر است.

او خاطرنشان کرد: نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران، رابطه جدی، دقیق و حساس بین حکومت و مردم است و از این رو فتنه‌گران همواره تیر خود را به سوی ایجاد ناامیدی و جدایی مردم از انقلاب نشانه می گیرند.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزادواحد اسلامشهر شفافیت را یکی از ابزارهای مهم در مبارزه با فتنه و فتنه گری دانست و افزود: رهبری با تدبیر خود جلوی یک فتنه بزرگ را گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار