یک روز با دانش‌آموزان دیروز و دانشجویان امروز؛

دانشجویان بعد از کنکور به درس خواندن چه نگاهی دارند؟

تهران (پانا) - یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه ذهن نوجوانان را درگیر خودکرده است، قبولی در کنکور و بعد، قبولی در یک دانشگاه خوب و زندگی تحصیلی بعد از کنکور است.

کد مطلب: ۹۹۱۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دانشجویان بعد از کنکور به درس خواندن چه نگاهی دارند؟

به همین منظور به سراغ افراد رتبه های برترسال های قبل دانشگاه صنعتی شریف رفته و با دانشجویان رشته های مختلف گفت وگو یی انجام گرفت که در پی می‌آید.

ابتدا به سمت دانشکده مهندسی صنایع رفتم و با یکی از دانشجویان درباره تلاش های او قبل از کنکور گفت وگو کردم.

وی درپاسخ به اولین سوال درباره میزان تلاش و سختی هایش گفت: در سال های قبل از کنکور، درس خواندن آنقدر برای من جدی نبود، در حد اینکه در امتحان های مدرسه نمره خوبی بگیرم کافی بود. اما سال آخر برای کنکور به طور جدی درس خواندم به طوری که در روزهای عادی 6 ساعت و در روز های تعطیل 12 ساعت مطالعه داشتم.
او درباره روش انتخابی اش برای کنار آمدن با سختی های درس خواندن برای کنکور گفت: بیشتر سعی کردم با درس رفیق باشم و برای مثال در سال آخر کنکور ورزش را کنار گذاشتم تا زمان بیشتری را برای مطالعه داشته باشم. در کل سختی های زیادی هست که خود بچه ها باید راه مقابله با آن را پیدا کنند.
این دانشجو درباره رضایتش از دانشگاه گفت: احساس میکنم که سطح کیفی این دانشگاه از دانشگاه های دیگر بهتر باشد و من حس خوبی دارم. البته همچنان باید تلاش کنم تا به درس هایم برسم. برای مثال من ساعت 10 به دانشگاه می آیم و شب به خانه بر می گردم و این روند در طول هفته ادامه دارد.
وقتی از او راجع به معنی موفقیت در زندگی سوال کردم، گفت: به نظر من در جهان امروزی درس خواندن میتواند به نوجوانان کمک زیادی بکند اما هرکسی زمانی موفق می شود که به دنبال علاقه خود برود.
در ادامه با یکی از دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر برخورد کردم وبا وی گفت وگویی داشتم.

به نظر من در جهان امروزی درس خواندن میتواند به نوجوانان کمک زیادی بکند اما هرکسی زمانی موفق می شود که به دنبال علاقه خود برود.

این دانشجو درباره تلاش هایش قبل از کنکور گفت: من سال های قبل از یکسال مانده به کنکور برای المپیاد می خواندم و زمان زیادی برای مدرسه نمی گذاشتم، اماسال آخر به طور جدی شروع کردم به درس خواندن برای کنکور و به لطف خداوند نتیجه خوبی هم گرفتم.
وی درباره سختی های این راه گفت: درس خواندن برای من یک عشق بود و از آن خسته نمی شدم، به همین دلیل سختی آنچنانی نکشیدم.
وی درباره میزان رضایتش از دانشگاه گفت: کیفیت درسی در اینجا نسبت به بعضی از دانشگاه ها بهتر است و قبول شدن در آن چندان کار سختی نیست به شرط اینکه میزان تلاش بالایی داشته باشید. احساس خوبی دارم و از تلاش خودم راضی هستم.

توصیه این دانشجو به دانش آموزان این بود که: اگر واقعا قصد دارید در درس به جایی برسید، باید با آن رفیق شوید و درس خواندن را مثل یک تفریح ببینید.

امروز یک روز خوب در کنار دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بود و در آخر من به این نتیجه رسیدم کسانی که دراینجا درس میخوانند افرادی با عینک ته استکانی و با رفتار عجیب نیستند، بلکه همان نوجوانان عادی هستند که میزان تلاش بالایی دارند و به هدف خود ایمان دارند.

* امیرمهدی ابراهیم زادگان، خبرنگار دانش آموز پانا در منطقه5

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار