ابلاغ شیوه نامه شانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره متوسطه

تهران (پانا) - جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره متوسطه نظری بستری برای رشد حرفه ای معلمان است که شیوه نامه شانزدهمین دوره این جشنواره به استانها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۹۹۱۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ شیوه نامه شانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره متوسطه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شیوه نامه شانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره متوسطه نظری در جهت تحقق راهکارهای 7-11 و 3-17 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر «توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای به شکل فردی و گروهی میان معلّمان و تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملی و ایجاد فرصت های بازآموزی مستمر علمی، تحقیقاتی و مطالعاتی و برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر» و «اصلاح و به روزآوری روش های تعلیم و تربیت با تأکید بر روش های فعّال، گروهی و خلاق با توجه به نقش الگویی معلّمان» و اجرای برنامه شماره 9 از زیر نظام پژوهش و ارزشیابی و برنامه 27 از برنامه های ابلاغی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به ادرات کل آموزش و پرورش استان ها ارسال شد.

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری اظهار کرد: بستر سازی برای توسعه و رشد حرفه ای معلمان، بهبود عملکرد آموزشی و تدریس معلمان در کلاس درس، کاربردی ساختن نظریه های یادگیری، و بهره مندی هوشمندانه از فناوری های نوین در فرآیند یاددهی-یادگیری از اهداف جشنواره الگوهای تدریس برتر است.

او مخاطبان اصلی جشنواره را مدیران، معاونان و دبیران دوره دوم آموزش متوسطه نظری دانست و ضمن اشاره به بخش های مختلف جشنواره افزود: جشنواره در دو بخش علمی و عملی برگزار خواهد شدکه بخش علمی شامل تجارب موفق و برتر مدیران و معاونان مدارس، تجارب تدریس دبیران، ارائه مقالات تدریس و بخش عملی به شیوه غیر حضوری در درس های جغرافیا، ادبیات فارسی، تاریخ، فلسفه و منطق، اقتصاد، روان شناسی،آزمایشگاه علوم،شیمی، انسان و محیط زیست،تفکر و سواد رسانه ای،آمادگی دفاعی، عربی، ریاضی و آمار و در شیوه حضوری در درس زیست شناسی برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری با اشاره به رویکردهای نوین جشنواره، عنوان کرد: در بخش تجارب برتر، مدیران و معاونان در 8 محور تجارب خود را به دبیرخانه جشنواره مستقر در استان سمنان ارسال خواهند کرد.

او افزود: تجارب تدریس دبیران در راستای بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری و در قالب کلیپ های 5 دقیقه ای به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام خواهد شد.

سلطانیان ادامه داد: در بخش ارائه مقالات مرتبط با تدریس 5 محور مشخص شده است که با راهبری دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی های حرفه ای دبیران مستقر در استان زنجان انجام خواهد شد. در بخش غیر حضوری، دبیران می توانند در دروس مشخص شده، ازنحوه تدریس خود، در30 دقیقه فیلمبرداری کرده و در قالب لوح فشرده به دبیرخانه فناوری مستقر در استان آذربایجان شرقی ارسال نمایند.

او گفت: در بخش حضوری، دبیران درس زیست شناسی میتوانند با شرکت در مراحل پنجگانه جشنواره (آزمون برنامه درس ملی، طرح درس نویسی،تولید محتوای آموزشی، سنجش و آزمون سازی و ارائه تدریس، مهارت های حرفه ای خود را به روزآوری کرده و از تجارب و الگوهای ارائه شده توسط سایر دبیران بهره مند گردند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر را فرصت مغتنمی برای اشاعه الگوهای نوین تدریس دانست و افزود: این جشنواره در 3سطح منطقه ای/استانی و کشوری برگزار شده و در پایان جشنواره از الگوهای منتخب، محتوایی شامل (طرح درس، نحوه تدریس و تجارب برتر) تولید و در قالب بسته های آموزشی جهت بهره مندی همکاران به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ارسال خواهد شد.

او در پایان از تمامی معاونین آموزش متوسطه، روسای ادارات آموزش متوسطه نظری و روسای ادارات تکنولوژی و گروه های آموزشی و دبیرخانه های راهبری دروس و سرگروه های درسی استان ها و مناطق خواست زمینه حضور گسترده همکاران در این رویداد علمی را با برنامه ریزی و اطلاع رسانی مطلوب فراهم آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار