لاریجانی : کمیته امداد از ابتدای انقلاب جزو نهادهای مردمی بود

تهران (پانا) – رییس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش «شروع دوباره» در قم، با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور، افزود: توصیه معظم له نسبت به توسعه نهادهای مردمی که بر اساس عواطف بین مردم شکل می‌گیرد، ‌باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۹۱۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
لاریجانی : کمیته امداد از ابتدای انقلاب جزو نهادهای مردمی بود

به گزارش ایرنا لاریجانی اضافه کرد: با توجه به این‌که مردم با نهادهای مردمی بهتر و بیشتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند، موفقیت این نهادها در ایجاد همبستگی ملی بیشتر است. وقتی این پیوندهای کوچک برای انجام امور خیر به وجود می‌آید، همبستگی ملی در کشور ایجاد می‌شود که عواطف این همبستگی بسیار بیشتر از مباحث مالی آن است.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌تواند مانند موتور محرکی نسبت به شکل‌گیری نهادهای مردمی در محله‌ها نقش‌آفرین باشد و این همبستگی باعث حل مشکلات مردم شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت کمیته امداد به‌ویژه در استان قم، گفت: مرحوم عسگر اولادی که مرد بزرگی در تاریخ معاصر بود، به دلیل سوابق مبارزاتی و تسلط نفسانی متفاوت از سایر سیاستمداران بود.

وی در ادامه بابیان این‌که طرح شروع دوباره از ابتکارات کارآمد کمیته امداد است، گفت: حل آسیب‌های اجتماعی بین خانواده‌های تحت پوشش از وظایف کمیته امداد نیست، ولی این نهاد برای پیشگیری از بروز آسیب‌های بیشتر در خانواده‌ها، این طرح را اجرایی می‌کند.

لاریجانی اضافه کرد: کمیته امداد به‌گونه‌ای مدیریت می‌شود که اجازه نمی‌دهد مشکلات سراغ این نهاد بیاید بلکه کارشناسان کمیته امداد برای حل مشکلات پیش‌قدم می‌شوند که این مساله بسیار ارزشمند است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ادامه طرح «شروع دوباره»، افزود: کمیته امداد از ابتدای انقلاب جزو نهادهای مردمی بود که کارکنان آن بسیار مسئولیت‌پذیر هستند و تفاوت آن با دستگاه‌های دیگر این است که خدمت مسئولانه انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح، خانواده‌ها باکرامت بهتری زندگی می‌کنند و نیازی به مستمری کمیته امداد نخواهند داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس در بودجه سنواتی منابعی به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی در اختیار کمیته امداد قرار گرفت تا برای خانواده‌های تحت پوشش اشتغال‌زایی نمایند.

لاریجانی اضافه کرد: گزارش‌هایی که پس از چند سال منتشر شد نشان می‌دهد کمیته امداد موفق عمل کرده و بسیاری از خانواده‌ها توانمند شده و نیازی به حمایت مالی کمیته امداد ندارند.

در این همایش که با حضور مسئولان کمیته امداد برگزار شد،‌ ۱۸ خانواده‌ تحت پوشش کمیته امداد قم که زندگی مشترک خود را آغاز کرده بودند و ۷۰ دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد که مجددا به فضای مدرسه بازگشته بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار