ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی در گیلان تا پایان سال

رشت (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه از ایجاد ۸۴۳ هزار شغل در تابستان امسال خبر داد .

کد مطلب: ۹۹۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی در گیلان تا پایان سال

محمدباقر نوبخت امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، تولید و اشتغال را مهمترین هدف ستاد اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۴۶ هزار میلیارد تومان را در سال جاری دنبال می کنیم.

وی سهم گیلان از این ۴۶ هزار میلیارد تومان را ۱۱۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: از محل پروژه های اقتصاد مقاومتی و تبصره ۱۸ تا پایان سال باید زمینه ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی برای جوانان گیلانی فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در طرح های تولیدی و عمرانی به منظور ایجاد اشتغال، تصریح کرد: طرح های تولیدی عمدتا در بخش خصوصی انجام می شود. بر این اساس از طریق پرداخت تسهیلات بانکی به دنبال افزایش آورده بخش خصوصی هستیم.

معاون رئیس جمهور کاهش اعتماد اجتماعی را به ضرر جامعه دانست و متذکر شد: به ۱۷ میلیون و ۷۰۷ هزار خانوار معادل ۲۴۴۰ میلیون تومان حمایت معیشتی پرداخت کردیم. مشاغل ایجاد شده در جریان طرح های اقتصاد مقاومتی نیز باید به صورت عادلانه و رقابتی باشد و افراد مشخص شوند.

نوبخت با اشاره به مشکلات دولت در تامیت هزینه ای جاری، ادامه داد: امسال بیش از ۳۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پول پرداخت کردیم. تا پایان سال نیز چند هزار میلیارد تومان دیگر به طرح های عمرانی تزریق می شود، زیرا هر طرح عمرانی یعنی اشتغال.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۴۳ هزار میلیارد تومان از محل اسناد خزانه و اوراق مالی خبر داد و گفت: برخی از طرح ها که نیازمند تکلک اراضی است با اسناد خزانه پیش نمی رود و نیازمند پول نقد است لذا تنها ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی راه آهن رشت - انزلی پرداخت کردیم.

وی تحریم اقتصادی ایران را بزرگترین تحریم در تاریخ معاصر دانست و یادآور شد: با وجود همه تحریم ها برای سال آینده آماده هستیم و از گفت وگو هیچ هراسی نداریم، اما باید با مقاومت از این گردنه بگذریم و در صورت رفع کامل تحریم ها در قالب ۱+۵ مذاکره می کنیم. البته دولت هیچ اقدامی را بدون اجازه نظام انجام نخواهد داد.

نوبخت با تاکید بر لزوم افزایش منابع از طریق سرمایه گذاری، عنوان کرد: امروز ایران به یک کارگاه بزرگ تبدیل و ۸۴۳ هزار شغل در تابستان امسال نسبت به تابستان گذشته ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۹ باید از همه بنادر جنوب کشور به بندرانزلی و بندر کاسپین بروند، خاطرنشان کرد: تکمیل راه آهن گیلان نقش مهمی در اقتصاد کشور و منطقه خواهد داشت. بی تردید بخشی از تولیدات علاوه بر تامین نیاز کشور باید صادر شود. بنابراین باید نهایت بهره را از فرصت اوراسیا ببریم و همه کالاها باید از انزلی راهی کشورهای حاشیه خزر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار