رعایت قانون و حفظ بی طرفی در دستورکار هیات بازرسی انتخابات نیشابور

نیشابور (پانا) - رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان نیشابور از رعایت قانون و حفظ بی طرفی توسط هیات‌های بازرسی انتخابات ۹۸ خبرداد.

کد مطلب: ۹۹۱۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رعایت قانون و حفظ بی طرفی در دستورکار هیات بازرسی انتخابات نیشابور

رییس هیات‌ بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شهرستان‌ نیشابور اظهارکرد: سه رکن مهم انتخابات، هیات اجرایی، هیات نظارت و هیات بازرسی است وقانون، وزارت کشور را مسئول برگزاری و نظارت بر حسن اجرای انتخابات تعیین کرده است از این رو این وزارتخانه می‌تواند مامورانی را به عنوان هیات‌های بازرسی انتخاب کند.

علی شریفان گفت: بر اساس قانون، هیچ سازمان و دستگاهی به جز وزارت کشور و شورای نگهبان، مجاز به اعزام بازرس و مامور در جریان روند اجرایی انتخابات نیستند.

وی خاطر نشان کرد: بر مدار قانون، بازرسی از جریان انتخابات برای صیانت از آرا در دستور کار است و در صورتی که در جایی نقض قانون صورت بگیرد، هیات‌های بازرسی شهرستان باید گزارش لازم را به هیات بازرسی استان و دادگستری ارایه دهند تا بر مبنای قانون با تخلفات برخورد شود.

شریفان یادآورشد: همه دست اندرکاران امر انتخابات باید کمک کنند تا انتخابات سالم، آرام و قانونمند با حضور گسترده مردم برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اخلاق انتخاباتی رعایت شود، گفت: انتخابات پایه نظام است، مردم سالاری دینی با مشارکت مردم محقق می شود و با توجه به این مهم باید توان خود را برای صیانت از آرای مردم که همانا حق الناس است، بکار گیریم.

شریفان عنوان کرد: هیچ دستگاه دولتی،مدیران وکارکنان حق تبلیغ علیه یا به نفع هیچ کدام از نامزدهای انتخابات را ندارد، هیات‌های بازرسی این موارد راقبل ، حین وبعد از برگزاری رصد و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی می کنند و همچنین رصد تحرکات و فعالیت نامزدهای احتمالی انتخاباتی مد نظر هیات‌های بازرسی انتخابات قرار دارد.

وی ادامه داد:فعالیت‌های خلاف قانون در انتخابات از جانب هر کس باشد تخلف است و قانونگذار برای این تخطی، مجازات پیش‌بینی کرده است، بنابراین هیات‌های بازرسی در این زمینه با دقت عمل می کنند.

رییس هیات‌ بازرسی انتخابات شهرستان نیشابور تصریح کرد: عموم شهروندان حوزه انتخابیه نیشابورمی توانند گزارشات وشکایات خود را در خصوص انتخابات به دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات شهرستان نیشابور واقع در انتهای خیابان 17شهریور ،خیابان شهید حسینی ،بخشداری مرکزی نیشابور ارایه ویابا شماره تلفن 43352333- 43342233 تماس ویا به شماره 09108128253 پیامک کنند.

گفتنی است یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ومیان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری،جمعه دوم اسفند ۹۸ در شهرستان نیشابور وفیروزه برگزار خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار