رئیس قوه قضائیه :

البرز یکی از قطب‌های مهم صنعتی ، کشاورزی و فناوری کشور است

کرج (پانا) - رئیس قوه قضائیه با اشاره به همجواری البرز با پایتخت و تنوع جمعیتی بسیار و مهاجر پذیری این استان ، البرز را یکی از قطب‌های مهم صنعتی ، کشاورزی و فناوری کشور دانست.

کد مطلب: ۹۹۱۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
البرز یکی از قطب‌های مهم صنعتی ، کشاورزی و فناوری  کشور است

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به همراه اسماعیلی رئیس حوزه ریاست، علی باقری کنی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه و جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در سفر به استان البرز و بازدید از ندامتگاه مرکزی کرج با زندانیان گفت و گو کرد و در جریان مسائل مرتبط با آن ها قرار گرفت.

رئیس دستگاه قضا در واکنش به اعتراض محکومان سال های قبل به در نظر گرفتن احکام اشد برای جرم های ارتکابی به مسئولین زندان دستور داد پرونده محکومین مدعی به محل آورده شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با مطالعه پرونده محکومان ، در مورد برخی پرونده ها دستور مساعد صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه بازدید با تعدادی دیگر از محکومان مواجه شد که از بلاتکلیف بودن وضعیت خود گلایه مند بودند.

رئیس قوه قضائیه با بررسی پرونده محکومان،گفت:«در رویه جدید قوه قضاییه می توان مطابق با بخشنامه و دستورالعمل های جدید ، تمهیداتی را برای برخی از آنها در نظر گرفت.»

تعدادی از محکومان نیز با بیان اینکه مدت بسیار کمی از دوران محکومیت آن ها باقی مانده است از رئیس دستگاه قضا درخواست تخفیف و عفو داشتند که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دستور داد با بررسی کارشناسی صورت گرفته و در نظر گرفتن شرایط قانونی و به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) ، زمینه اعطای مرخصی به تعدادی از زندانیان با شرایط خاص ‌که‌ مدت‌ بسیار کمی از دوران محکومیتشان باقی مانده است، به سرعت فراهم شود.

تعدادی از زندانیان در خصوص حضور کم برخی از قضات گلایه داشتند که رئیس دستگاه قضا بر لزوم بازدید و سرکشی مستمر قضات از زندان‌ها تاکید کرد.

حضور رییس دستگاه قضا در شورای اداری استان البرز

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استانداری البرز برای شرکت در جلسه شورای اداری در جمع خبرنگاران گفت:«در راستای سفرهای استانی که به منظور دیدار با مردم و همکاران قضایی و اداری و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه، حضور در جمع مدیران پرتلاش استان‌ها و آشنا شدن با دیدگاه‌های آن‌ها، شرکت در شوراهای اداری در استان‌های مختلف صورت می‌گیرد، امروز به همراه هیات عالی قضایی در استان البرز حاضر شدیم.»

او با اشاره به ویژگی‌های استان البرز، افزود:«استان البرز به دلیل جمعیت زیاد، واقع شدن در جنب پایتخت و تنوع جمعیتی که شاید در هیچ استان دیگر نداشته باشیم دارای ویژگی‌هایی است. در کنار این تنوع، کار و تلاش هم در این استان زیاد است و یکی از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می‌شود و به ویژه در حوزه علم و فناوری در استان البرز گام‌های مهمی برداشته شده است.»

رئیس قوه قضاییه ادامه داد:«آشنایی با برخی از مشکلات استان البرز به دلیل وضعیت مهاجرپذیری که دارد می‌تواند برای همه مسئولان مخصوصا ما که در جایگاه مسئولیت قضایی کشور هستیم، موثر باشد.»

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید به اینکه از دیدگاه‌های نماینده ولی فقیه در استان البرز، استاندار و مسئولان قضایی استفاده خواهیم کرد، از احصاء مشکلات استان البرز با اعزام هیات‌هایی از یک ماه قبل به شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر هم هیات‌هایی در همه شهرستان‌های این استان به منظور بررسی وضعیت حضور یافته‌اند و در شورای عالی قوه قضاییه گزارش‌های این هیات‌ها شنیده خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که این سفر در گام برداشتن در جهت رفع مشکلات و تنگناها و توسعه یافتگی استان البرز موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار