مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: پیشگیری و آموزش دو اصل بسیار مهم در مراقبت دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی هستند

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، پیشگیری و آموزش را دو اصل بسیار مهم در مراقبت دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی عنواون کرد.

کد مطلب: ۹۹۱۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: پیشگیری و آموزش دو اصل بسیار مهم در مراقبت دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی هستند

جعفر پاشایی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در سالن اجتماعات شهید رجایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که تمام همت ما به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت استان کمک به حوزه شورای مبارزه با مواد مخدر است، گفت: از حوزه ستاد تا صف و بستر مدارس و معلمان و مدیران مدارس نواحی و مناطق استان مصمم به مراقبت دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی هستند.

آذربایجان شرقی یکی از استان های پاک در گرایش به مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان

وی ادامه داد: بر اساس آمار کشوری، استان آذربایجان شرقی یکی از استان های پاک در گرایش به مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان است و تلاش می کنیم تا گام های ارزنده در این مسیر برداریم.

مدارس بایستی خلاق محور باشند

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که تعبیر ما از مدارس، مدارس خلاق محور است، ادامه داد: باروش های معمولی نمی توان به مبارزه سخت و خانمان سوز مواد مخدر رفت بلکه باید دانش آموزان و مدیران مدارس با ابتکار و نوآوری وارد میدان شوند.

نقش خانواده در مراقبت آسیب های اجتماعی نوجوانان

پاشایی گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر در دنیا پژوهش های کاربردی فراوانی هم در بخش دانش آموزی و هم در بخش مردم عادی انجام گرفته و تمامی نتایج ، پیشگیری را اصل مهم در حوزه مواد مخدر عنوان کرده اند و هر چه بتوانیم در این حوزه تلاش بیشتری کنیم به طور یقین نتایج ارزنده ای در مراقبت برابر آسیب های اجتماعی خواهیم داشت.

اعتیاد فقط مربوط به همسایه نیست؛ پس باید آگاه بود

او تصریح کرد: در موضوع پیش گیری، تقویت بنیان خانواده بسیار مهم است و همچنین در کنار این موضوع، مدارس باید به سمتی پیش روند که در دانش آموزان برای تحصیل و مهارت آموزی ایجاد انگیزه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: در مورد موضوع پیش گیری، یکی دیگر از موارد مهم که بایستی مد نظر باشد تکیه بر داشته ها و امکانات و ظرفیت ها است، این موضوع خانمان برانداز فقط گریبان گیر همسایه نیست بلکه می تواند همه را آلوده کند پس باید آگاه بود و از تمامی امکانات برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.

لزوم الگوسازی مناسب برای نوجوانان

پاشایی در ادامه با بیان این که در کشوری همچون ژاپن یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت، تربیت عملی، الگوسازی و مهارت محوری است، گفت: وقتی ما به فرزندان خود می گوییم فلان مکان نرو و یا با فلانی نگرد باید در مقابل سوال فرزندمان که پس با چه کسی بگردم؟ بتوانیم الگوی مناسبی ارایه دهیم که اگر نتوانیم، نوجوان قانع نخواهد شد.

وی ادامه داد: نهادینه کردن مفاهیم یکی دیگر از اقدامات کشور ژاپن در مدارس است که متاسفانه ما در این حوزه کم کار کرده ایم و نباید کلاس های درس ما فقط محلی برای انتقال محفوظات باشد بلکه آنچه در بستر مدارس و محتوای کتب توسط معلمان به دانش آموزان ارایه می شود باید پیام های مهم تربیتی را القاء کند.

رشد دانش آموزان باید در همه ابعاد باشد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر این که رسالت ما در دستگاه تعلیم و تربیت، رشد تمام ابعاد شخصیتی دانش آموزان است، گفت: ما باید افرادی را تحویل جامعه دهیم که هم از نظر علمی رشد کرده باشند و هم در اجتماع موثر باشند و هم دارای هویت دینی و ملی باشند و اگر غیر از این باشد ضرر کرده ایم.

پاشایی با بیان این که بعد از موضوع پیش گیری یکی دیگر از اصول مهم در مراقبت آسیب های اجتماعی دانش آموزان توجه به آموزش است، گفت: مبارزه، نقش کم تری نسبت به دو موضوع پیشگیری و آموزش دارد و البته منکر مبارزه نیستیم و شهدای ارزشمندی را در راه مبارزه با مواد مخدر فدا شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار