نشست خبری رئیس جمهور در پایان سفر به استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس جمهور در پایان سفر یک روزه به استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران به سوالات آنان در فرودگاه اردبیل پاسخ داد.

کد مطلب: ۹۹۱۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری رئیس جمهور در پایان سفر به استان اردبیل

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه با اشاره به دستاورهای این سفر گفت: طرحهای بسیار خوبی امروز افتتاح شد که افتتاح ترمینال فرودگاه، سه سد، دو کارخانه بسیار مهم کامیون سازی و لاستیک خودروهای سنگین از آن جمله است.

او همچنین افزود طرحهای بسیاری در بخش کشاورزی، گردشگری، صنعتی، آب، اقتصادی، عمرانی و بهداشتی افتتاح شد و توافق های خوبی بین مقامات استان و بانکها صورت گرفت.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص طرحهای شاخص استان بویژه راه آهن اردبیل گفت: امیدوارم این طرح بسیار مهم که برای مردم به حق اهمین دارد و می تواند باعث رونق گردشگری و اقتصادی استان شود اقدامات خوبی تاکنون انجام شده و در این سفر 600 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است و تلاش می شود تا نیمه اول 1400 این پروژه به بهره برداری برسد.

روحانی در سوال به توسعه مناسبت استان با همسایگان شمالی ایران افزود: استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه مناسبتان اقتصادی با همسایگان شمالی ایران دارد و یکی از امتیازات این استان همین مرزی بودن است که می توان با کشورهای همجوار و جمهوری آذربایجان تعامل خوبی داشته باشند و دولت دولت همکاری زیادی داشتند پروژه های زیادی مورد تصویب دو طرف قرار گرفت و اخیرا که باکو بودم تصمیمات مهمی اتخاذ کردیم و در زمینه دریای خزر و منابع نفت و گاز تصمیم گرفتیم به طور مشترک این کار را انجام دهیم منابع نفت و گاز بسیار خوبی در دریای خزر وجود دارد تولیدش آسان عمق درا زیاد است اما صنایع خوبی است که ما تصمیم بسیار مهمی را اتخاذ کردیک برای اینکه در اکتشاف و استخراج و تولید نفت باهم کار کنیم.

او در خصوص بحث آب گفت: آب مساله مهمی است هم برای آشامیدن، کشاورزی و صنعت اقدامات خوبی شده که سه سد در این سفر افتتاح شد 65 هزار هکتار آبیاری مدرن در استان اجرا شده است و نسبت به حقابه تلاشهای خوبی شده است.

در سفر یک‌روزه رئیس جمهور کشورمان به استان اردبیل ۹۳ طرح عمرانی با اعتبار ۲۰ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال و ۵۰ طرح اقتصادی با اشتغال‌زایی چهار هزار و ۳۹۵ نفر بهره‌برداری شد.

کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر، سد احمدبیگلو مشگین‌شهر ، بیمارستان شهدای پارس‌آباد، بیمارستان ترومای اردبیل، کارخانه‌های نساجی، فاز دوم کارخانه نئوپان خلخال و فاز دم کارخانه آرتاویل تایر ، ۱۰ هزار هکتار از پایاب سد خداآفرین ، چهار خطه کردن جاده اردبیل - سرچم ، پل معلق شیشه‌ای هیر اردبیل ، جاده چهاربانده اردبیل-مشگین شهر و رضی - امیرکندی بطول ۵۰ کیلومتر ، آبگیری سد بفراجرد خلخال و ترمینال فرودگاه اردبیل نیز از جمله طرح‌های مهم افتتاحی در این سفر بود.

افتتاح فاز اول پست آرتا، شبکه آبیاری دشت فتحعلی مغان، افتتاح دروازه عالی قاپو، ساماندهی بقعه شیخ کلخوران، احداث و بازسازی مدارس و افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله پروژه‌های دیگر قابل افتتاح در سفر رییس‌جمهوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار