رئیس نهضت سوادآموزی پاکدشت:سوادآموزی در راستای گسترش عدالت آموزشی فرصت مهم محسوب می شود

پاکدشت(پانا)- با حضوررئیس نهضت سواد آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت مراسم تجلیل از آموزگاران و فراگیران نهضت سوادآموزی برگزارشد.

کد مطلب: ۹۹۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس نهضت سوادآموزی پاکدشت:سوادآموزی در راستای گسترش عدالت آموزشی فرصت  مهم محسوب می شود

مریم کامفر در این مراسم ضمن گرامی داشت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی اذعان کرد: با عنایت به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در هفتم دیماه سال پنجاه و هشت مبنی بر تاسیس نهضت سواد آموزی و با توجه به اهداف آموزشی ونقش عمده سواد آموزی در این خصوص فعالیتهای چشمگیری از آغاز انقلاب توسط این نهضت برای ریشه کنی بیسوادی انجام شده است.

او در ادامه حجم ابلاغها از سوی سازمان نهضت سوادآموزی برای سال جاری در سه دوره سوادآموزی، انتقال، تحکیم و طرح های مکمل را شش هزار نفر عنوان کرد و افزود: طرح کارگری و اصناف نیز امسال برای نخستین مرتبه اجرا و در قالب آن محتوای کاربردی برای کارگران ارایه خواهد شد.

کامفر از ارائه خدمات آموزش‌های رایگان دوره‌های سه گانه سواد آموزی معادل مدرک سوم ابتدایی، دوره انتقال که معادل مدرک ششم ابتدایی است و نیز دوره تحکیم که به منظور توسعه و تحکیم سواد برای جلوگیری از بازگشت به بیسوادی خبرداد .

او بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع سوادآموزی در رشد فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و سمن‌ها برای شناسایی و جذب بی‌سوادان و فرهنگ‌سازی در بین گروه‌های هدف با آموزش و پرورش همکاری کنند.

کامفر اظهار کرد: سوادآموزی در واقع فرصت دومی است در راستای عدالت آموزشی برای افرادی که فرصت نخست آموزش را از دست داده‌اند و هرچه علم اندوزی در بین شهروندان فراگیرتر شود هزینه های دولت برای آسیب‌های اجتماعی از قبیل سرقت، جرم و جنایت کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار