چهارمین گرمخانه ویژه زنان در تهران افتتاح شد

تهران (پانا) - چهارمین گرمخانه ویژه زنان شامگاه گذشته در منطقه۵ شهرداری تهران افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۹۱۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین گرمخانه ویژه زنان در تهران افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، چهارمین گرمخانه زنان با حضور الهام فخاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدرضا جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری، حیدری شهردار منطقه ۵ و پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، فریده اولاد قباد و پروانه سلحشوری نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

زهرا بهروزآذر در حاشیه افتتاح چهارمین گرمخانه زنان گفت: این گرمخانه به همت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و شهرداری منطقه ۵ راه‌اندازی شد و به دنبال آن در این نشست هم‌اندیشی در خصوص زنان بی‌خانمان در خدمت شما هستیم.

وی افزود: در ۲ سال گذشته که مردم در تهران تغییر را خواستند، اتفاقات مهمی در توسعه گرمخانه‌های زنان و حل موضوعات اجتماعی برای افراد مغفول مانده در جامعه صورت گرفته است.

مدیرکل امور زنان شهرداری تهران با اشاره به خبر منتشر شده در خصوص مشکلات زنان بی‌خانمان افزود: انتشار این اخبار باعث شد افراد و خیریه‌های بسیاری موضوعات مربوط به زنان بی‌خانمان را جدی‌تر دنبال کنند و نقش مردم، جامعه و دولت نسبت به چنین مسائلی بیشتر بررسی شود.

بهروز آذر با اشاره به اینکه گفت‌وگو می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، عنوان کرد: در این نشست از افرادی که در زمینه زنان فعال و صاحب‌نظر هستند برای رفع مسائل مربوط به زنان دعوت کردیم.

الهام فخاری، رییس کمیته اجتماعی و عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این‌نشست گفت: افرادی در سال ۹۶ سوگند خوردند و به شورای اسلامی شهر تهران وارد شدند، متکی به یک برنامه بودند و بر این اساس تقسیم کار انجام و کمیته اجتماعی به من محول شد. یکی از محورهای این برنامه توجه به مفهوم عدالت نسبت به تمام اقشار، گروه‌ها و مساله کارتن‌خوابی بود.

وی افزود: در سال ۹۶ یک گرمخانه زنان در منطقه ۲۲ و یک سامانسرا داشتیم. وقتی با مسائل اجتماعی روبه‌رو می‌شویم می‌بینیم بخشی از جامعه که در معرض آسیب بیشتری قرار دارند، زنان هستند. در جهان به‌خصوص در کلانشهری مانند تهران زنان دسترسی کمتری نسبت به حقوق اجتماعی دارند و در نوساناتی که به وجود می‌آید ممکن است با مشکلات بیشتری روبه‌رو شوند.

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران سکونت استیجاری در تهران را یکی از علل بروز مشکل و آسیب برای زنان شمرد و گفت: مسکن در تهران استیجاری است و افراد سکونت ناپایدار دارند. اگر آسیبی به خانواده یا شخص تحمیل شود، می‌تواند زندگی یک خانواده را دگرگون کند. در این خصوص زنان بیشتر در معرض آسیب هستند.

فخاری با اشاره به اینکه تلاش کردیم در دو سال گذشته در حوزه‌هایی که خارج از وظیفه شهرداری بودند کمتر ورود کنیم، تصریح کرد: ایجاد گرمخانه‌ها جزو وظایف شهرداری‌ها است. در دهه گذشته در این زمینه اقدام انجام شده بود که باید قدردان باشیم، ولی این اقدامات به تناسب شهر تهران کافی نبود. به‌عنوان مثال برای زنان فقط یک مرکز ایجاد شده بود که از کانون‌های بحران خیلی فاصله داشت.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که از تابستان ۹۷ آغاز شد و با تلاش و نظارت‌های شبانه‌روزی گرمخانه‌ها از لحاظ تغذیه و مکان‌یابی وضعیت بهتری پیدا کرده است و توانستیم سرویس‌دهی را ارتقا دهیم. همین‌طور چهارمین گرمخانه زنان در یک‌سال گذشته به بهره‌برداری رسید که اتفاق بسیار خوبی است. به نسبت شرایط کشور و شهر این اقدام و تلاش مدیران شهرداری قابل تقدیر است و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار