پیام سیدجواد حسینی به مناسبت روز جهانی خط بریل؛

چه زیباست دنیا را از سر انگشتان دیدن

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مناسبت ۴ ژانویه روز جهانی خط بریل پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۹۹۱۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
چه زیباست دنیا را از سر انگشتان دیدن

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور به مناسبت ۴ ژانویه روز جهانی خط بریل پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز در تقویم، زادروز مردی است که کوتاه زیست اما ثمره حیات ۴۱ ساله اش، آنچنان اثری بر زندگی میلیون‌ها نابینا و کم بینای پس از خودش گذاشت که نامش را درست بر پیشانی تاریخ بشر، جاودانه کرد.

لویی بریل، با اختراع روش خواندن و نوشتن ویژه نابینایان ، نردبان سترگی را بنا گذاشت که حالا چیزی حدود دو قرن از عمر آن می‌گذرد و میلیون ها نابینا در طول سالیان ، پله هایش را به سمت تعالی پیموده اند و از نتایج آن برخوردار شده اند و جهان تاریکشان را با نور علم و معرفت ، روشن کرده اند. بدین وسیله روز جهانی خط بریل را گرامی می‌داریم.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در راستای توسعه آموزش خط بریل به عنوان یکی از سیاست های اصلی خود به خصوص در امر آموزش و پرورش فراگیر اقدام به اجرای نهضت آموزش خط بربل در کشور نموده و در جهت تولید کتب مناسب برای نابینایان و کم بینایان به عنوان رسالت اصلی خود گام‌های بلندی را برداشته است.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز از همه یاوران و دست اندرکاران در این زمینه می‌خواهم تا با گسترش آموزش خط بریل به جامعه دانش‌آموزان و افراد دارای آسیب بینایی، زمینه شکوفایی استعدادهای این عزیزان را فراهم آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار