نماینده مجلس دانش آموزی استان زنجان در پانا;

حضور در مجلس دانش آموزی تجربه بسیار ارزشمندی است

زنجان (پانا) - سوشیانت بیگلی نماینده استان زنجان در مجلس دانش آموزی و مشاور دانش آموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفتگوی صمیمی با پانا از تجربه ی حضور خود در مجلس دانش آموزی می گوید.

کد مطلب: ۹۹۱۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
حضور در مجلس دانش آموزی تجربه  بسیار ارزشمندی است

سوشیانت بیگلی؛ با مرور چگونگی آشنایی خود با مجموعه سازمان دانش آموزی گفت: «من در پایه ی نهم دانش آموزی در مدرسه ی شهید بهشتی ناحیه ی یک زنجان وارد شورای دانش آموزی مدرسه شدم و با شرکت در انتخابات مرحله ای ناحیه و استان توانستم به عنوان نماینده ی استان زنجان در مجلس دانش آموزی برگزیده شده و در نهمین نشست این مجلس شرکت کنم. در ادامه توانستم با حضور مستمر در جلسات هم اندیشی سازمان دانش آموزی و اداره ی آموزش و پرورش به عنوان مشاور دانش آموزی فعالیت می کنم.

بیشتر موضوعاتی که در مجلس دانش آموزی مورد بررسی قرار می گیرد شامل بررسی بعضی نکات کتب درسی، شرایط تحصیلی دانش آموزان و راهکارهای بهبود آنها و همچنین بررسی آئین نامه ها می شود. البته به علت فشردگی کارها و زمان بسیار محدود برگزاری جلسات؛ عملا فرصت کافی برای ورود جدی به مباحث وجود ندارد.

بیگلی بیان کرد: از طرفی برنامه ریزی ها به شکلی انجام می گیرد که اندک زمان موجود هم صرف سخنرانی مدعوین که بیشتر از مسئولین دولتی و مجلس هستند، می شود به عنوان مثال در آخرین نشست مجلس دانش آموزی نطق برگزیدگان 150 نفر دانش آموز نماینده؛ تنها 40 دقیقه زمان در نظر گرفته شده بود که به طور متوسط هر نفر 3 الی 4 دقیقه فرصت سخنرانی یافت.

این در صورتی است که میهمانان نشست هرکدام نزدیک به نیم ساعت سخنرانی داشتند و بعضا بعد از اتمام سخنرانی بدون شنیدن نظرات دانش آموزان صحن مجلس را ترک می کردند.

او ادامه داد: البته به نظرم نمایندگان در جلسات استان می توانند حضور پررنگ تری داشته باشند. من و دوستانم در جلسات استانی ایده های زیادی مانند شهردار مدرسه، برنامه ی بازدید از مدارس و مجمع نوجوانان را مطرح کرده ایم. درست است بیشتر این ایده ها در مسیر طولانی نامه نگاری ها و نظرات عوامل اجرایی کم رنگ می شوند اما مسئولین فرصت کافی برای طرح مسئله و دفاع از ایده ها را به ما می دهند.

بیگلی تاکید کرد: فکر می کنم ما باید برای معرفی نقش شوراهای مدرسه و ارتباط صمیمانه با مسئولین تلاش بیشتری بکنیم. من از همین تریبون از همه ی دانش آموزان علاقه مند دعوت می کنم با جدیت در فعالیت های درون مدرسه ای و بالاتر از آن شرکت کنند تا از این تجربه ی شیرین و ارزشمند لذت ببرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار