شهردار اصفهان:

توافقات لازم برای انتقال زمین کارخانه قند صورت گرفته است

اصفهان (پانا) - شهردار اصفهان گفت: ادامه جاده فرزانگان و پل آفتاب و طرح های فضای سبز کل این مسیر آماده شده و به زودی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

کد مطلب: ۹۹۱۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
توافقات لازم برای انتقال زمین کارخانه قند صورت گرفته است

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در حاشیه جلسات دو هفته یک بار در محل پروژه های عمرانی شهرداری اصفهان که این بار در مجتمع تولیدی صفه و با حضور معاونان و مدیران شهردار به منظور بررسی وضعیت پروژه های عمرانی شهر برگزار شد، اظهار کرد: پیرو جلسات قبلی امروز در مجتمع تولیدی صفه وابسته به سازمان عمران شهرداری حضور پیدا کردیم تا نسبت به پیگیری مصوبات قبلی، رفع موانع و مشکلات پروژه های عمرانی اقدامات لازم صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه برای اجرای سریعتر پروژه های عمرانی به برخی مصوبات کمیسیون ماده پنج نیاز بود، تصریح کرد: این مصوبات گرفته شده که می تواند تاثیر بسیار مهمی در تامین مالی پروژه از کارخانه قند تا جاده فرودگاه و پل آفتاب داشته باشد.
شهردار اصفهان ادامه داد: زمینی به نام کارخانه قند بود که توافقات لازم برای انتقال این زمین صورت گرفته و آماده انتقال است، با بررسی های صورت گرفته طی 15 روز گذشته و اقداماتی که صورت گرفته راه هموار شده تا بر اساس جدول زمانبندی کار به خوبی پیش برود.
وی با بیان اینکه یک کیلومتر از رینگ حدفاصل پل آفتاب تا جاده فرزانگان نیاز به اقدامات دیگری دارد و امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده این کار نیز انجام شود، اضافه کرد: ادامه جاده فرزانگان و پل آفتاب و طرح های فضای سبز کل این مسیر آماده شده و به زودی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
نوروزی با بیان اینکه پیشرفت پروژه مجموعه پل های نصف جهان 42 درصد بوده است، افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته این پروژه با دو درصد تاخیر روبرو است که این دو درصد نیز بر اساس مذاکرات و تاکیداتی که صورت گرفت تا سه ماه آینده، عادی شده و طبق جدول زمانبندی پیش می رود. امیدوارم طبق وعده 18 ماهه پیرامون اتمام این پروژه بتوانیم آن را به اتمام برسانیم و شاهد افتتاح پل نصف جهان باشیم.
رشد 23 درصدی جذب بودجه پروژه های عمرانی در 9 ماهه نخست امسال
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز در جلسه بررسی پیشرفت پروژه های عمرانی گفت: مجتمع تولیدی صفه در زمینی به مساحت 50 هکتار و شامل 100 نفر پرسنل وابسته به سازمان عمران شهرداری اصفهان بوده و بزرگترین قطب تولیدی مصالح عمرانی شهر از نظر کیفیت، سرعت و نوآوری در تولیدات است.
مجید طرفه تابان با تاکید بر اینکه آزمایشگاه کنترل کیفیت و مکانیک خاک دو رسالت مهم در واحدهای تولیدی دارد،‌ افزود: صدور مجوز تولید، استخراج و توزیع مصالح تولیدی ساختمانی از لحاظ کیفیت و انجام آزمایش های مورد درخواست استاندارد و تحقیقات صنعتی جهت صدور استاندارد مصالح شرکت های معرفی شده به عنوان آزمایشگاه همکار از رسالت های مهم این آزمایشگاه است.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی در پشتیبانی و تأمین نیازهای اجرای پروژه های عمرانی، تجهیز و بهینه سازی ناوگان ماشین آلات خود مطابق با نیاز شهرداری و بالاترین تکنولوژی روز است، از این رو سازمان در راستای تحقق این امر مهم توانست اقداماتی اساسی را در مجتمع تولیدی صفه ایجاد کند که یکی از شاخص ترین این فعالیت ها خرید کارخانه آسفالت با ظرفیت 200 تن در ساعت است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه سازمان عمران رشد 23 درصدی جذب بودجه در 9 ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته داشته است، گفت: پروژه های عمرانی شهر در مسیر پیشرفت بسیار خوبی است. علاوه بر قراردادهای خرید و اجرای آسفالت در حال حاضر 15 پروژه به مبلغ 230 میلیاردتومان در سطح شهر در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون نزدیک به 750 هزار تن خاک برای پروژه ها، نزدیک به 800 هزار تن مصالح دانه بندی شده، 120 هزار تن آسفالت، 170 هزار تن بتن و نزدیک به 100 هزار تن قطعه بتنی پیش ساخته تولید شده و در اختیار پروژه های مهم شهری اصفهان مانند ادامه بلوار فرزانگان، پروژه پل آفتاب، تقاطع غیر همسطح نصف جهان، پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان و نمایشگاه اصفهان قرار گرفته و به عنوان نقطه اتکای مهمی برای شهرداری اصفهان است که به اتکا به این تولیدات شهرداری می تواند کلیه پروژه ها را با بهترین کیفیت و حداقل زمان به انجام برساند.
طرفه تابان در ادامه با اشاره به مشکلات سازمان عمران شهرداری، گفت: انباشت زیان سازمان و بدهی به پیمانکاران، ‌تامین کنندگان و ...به دلیل نوع فعالیت های سازمان در سال های گذشته و فرسوده بودن ناوگان ماشین آلات سبک و سنگین سازمان از جمله مشکلات موجود است که می بایست نسبت به رفع این موارد اقدامات لازم صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار