کمک به ارتقاء سطح سلامت و تندرستی جامعه یک وظیفه اجتماعی است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه هم اندیشی طرح های مشترک میان این اداره کل و شورای اسلامی و شهرداری مشهد کمک به ارتقاء سطح سلامت و تندرستی جامعه را یک وظیفه اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۹۹۱۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کمک به ارتقاء سطح سلامت و تندرستی جامعه یک وظیفه اجتماعی است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: تعامل و هم افزایی بسیار خوبی میان آموزش و پرورش استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد برقرار است و طرح های بسیار خوبی در حال اجراست و تلاش می کنیم این ارتباط را تقویت کنیم.

وی افزود: کمک به ارتقاء سطح سلامت و تندرستی جامعه یکی از وظایف و مسئولیت های اجتماعی نهادها و دستگاه ها محسوب می شود و همه باید در این زمینه همت گمارند.

خدابنده تصریح کرد: حوزه سلامت و تندرستی دانش آموزان، خانواده ها و جامعه برای ما بسیار حائز اهمیت است و برای تحقق این امر، طرح ها و برنامه های مختلفی را اجرا می نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ما باید به سمتی رویم که مدارس را به کانون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی محلات تبدیل کنیم و هرچه تعامل، همبستگی و ارتباط خانواده ها با مدرسه بیشتر باشد توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

وی افزود: در طرح سان ورز باید فضا را برای دانش آموزان و خانواده ها مهیا سازیم تا در ساعاتی که مدرسه غیرفعال است بتوانند فعالیت ورزشی خود را در مدارس انجام دهند و از امکانات و فضای ورزشی مدارس در جهت ارتقاء سلامت خانواده ها استفاده شود.

خدابنده بیان کرد: استفاده از حیاط و فضاهای بلا استفاده مدارسی که در نزدیکی آن ها سالن ورزشی وجود ندارد و همچنین تجهیز مدارس به وسایل و امکانات ورزشی می تواند در جهت ارتقاء ورزش عمومی و همگانی جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: برطبق این طرح ما مدارس نقاط هدف را که اکثرا در نواحی کم برخوردار و منطقه تبادکان است مشخص می کنیم و تلاش می کنیم این مدارس را به وسایل ورزشی تجهیز کرده تا برای همشهریانی که امکانات و دسترسی کمتری برای انجام فعالیت های ورزشی دارند این فرصت مهیا شود.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش و شهرداری از نهادهای اجتماعی اثرگذار در جامعه محسوب می شوند و یکی از رسالت های مهم آن ها بهبود شاخص های سلامت و تندرستی افراد جامعه است و برای رسیدن به این مهم هرکدام طرح ها و برنامه های گوناگونی را اجرا می کنند.

وی ادامه داد: ساخت فضاها و سالن های ورزشی و برگزاری مسابقات، جشنواره ها و رقابت های ورزشی توسط این دو نهاد همگی در راستای ارتقاء شاخص های سلامت و تندرستی صورت می گیرد.

سلطانی تصریح کرد: متاسفانه سرانه فضای ورزشی سرپوشیده هم در شهرداری و هم در آموزش و پرورش پایین است کما اینکه مواردی همچون برودت هوا، آلودگی هوا و گرما برخی موارد ایجاب می کند که افراد در فضای سرپوشیده ورزش کنند و دسترسی آسان افراد به این فضاها نکته مهمی است که باید به آن توجه شود همچنین با توجه به بالا بودن هزینه ورزش در سبد خانوار اگر هزینه حمل و نقل و مشکلات ترافیک شهری را نیز اضافه کنیم یقینا اقبال عمومی جهت رفتن به سالن های ورزشی کاهش می یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اینکه افراد متوجه شوند که در کنار محله و منزل خود فضای ورزشی وجود دارد که می توانند براحتی از آن استفاده کنند قطعا به افزایش فعالیت ورزشی در بین مردم جامعه منجر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهد اگر سواد بدنی و سواد حرکتی جامعه را از دوره کودکی ارتقاء ندهیم متضرر خواهیم شد و توجه به سواد بدنی کودکان و اینکه چگونه فرد زندگی خوب و سالمی را دنبال کند باید جدی گرفته شود.

سلطانی اظهار کرد: سالن ها و امکانات ورزشی شهر مشهد توزیع نامتعادلی دارد و سان ورز یا همان سازه های ورزشی مدارس و سازه های به سان ورزشی طرح مشترکی خواهد بود که در قالب آن می توان از فضاهای بلا استفاده برخی مدارس در جهت فعالیت بدنی، ورزش و سرگرمی استفاده شود و دانش آموزان، اولیاء، کودکان قبل از سن مدرسه و همه شهروندان می توانند در طی این طرح از فضای مدارس استفاده کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: در سال تحصیلی گذشته حدود 600 هزار دانش آموز استان در المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند که این مشارکت بسیار قابل توجه است و همکاری و مشارکت آموزش و پرورش استان و مناطق شهرداری و حمایت های شورای اسلامی شهر می تواند به اشاعه ورزش همگانی در بین آحاد جامعه و بخصوص کودکان، دانش آموزان و بانوان منجر شود و این مهم به بهبود شاخص های سلامت و تندرستی کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار