فروش جهانی فیلم «فورد در برابر فراری» از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرد

تهران (پانا) - به لطف تعطیلات سال نو میلادی، فیلم Ford v Ferrari به فروش جهانی ۲۰۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است.

کد مطلب: ۹۹۱۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
فروش جهانی فیلم «فورد در برابر فراری» از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرد

از ماه آبان امسال اکران جهانی فیلم Ford v Ferrari (فورد در برابر فراری) آغاز شد و علاوه‌بر دریافت نقدهای بسیار مثبت از سوی منتقدان، به موفقیت خوبی در گیشه دست پیدا کرده است. طبق آمار جدید گیشه، فروش جهانی فیلم Ford v Ferrari در روز دوشنبه از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور و در حال حاضر این فیلم بیش از ۲۰۰.۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است. سهم فروش این فیلم در آمریکای شمالی کمی بیش از ۱۰۶.۶ میلیون دلار و سهم دیگر کشورها نیز ۹۴ میلیون دلار است. بودجه ساخت این فیلم ۹۷.۶ میلیون دلار گزارش شده است.

با توجه به اینکه شرکت فاکس قرن بیستم و والت دیزنی در نظر دارند تا فیلم Ford v Ferrari حضور پر رنگی را در فصل جوایز داشته باشد، قابل انتظار است که این فیلم اکران نسبتا گسترده دیگری را تا زمان مراسم اسکار نیز تجربه کند. فیلم Ford v Ferrari یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های موفق اورجینال سال ۲۰۱۹ است که در طول ۷ هفته از شروع اکران، در ۱۰ فیلم پر فروش آمریکای شمالی قرار داشت. روسیه با فروش ۱۰.۱ میلیون دلار، فرانسه با فروش ۹.۴ میلیون دلار، کره جنوبی با فروش ۹.۳ میلیون دلار، بریتانیا با فروش ۷.۹ میلیون دلار و استرالیا با فروش ۶.۹ میلیون دلار، ۵ کشوری هستند که در بازار جهانی بیشترین سهم از فروش فیلم Ford v Ferrari را به‌خود اختصاص داده‌اند.

فیلم Ford v Ferrari در فصل جوایز نیز حضور موفقی را داشته و اخیرا جایزه بهترین فیلم سال را از جوایز Satellite دریافت کرده است. این فیلم همچنین نامزد دریافت ۵ جایزه از جوایز گزینشی منتقدان و نامزد دریافت یک جایزه از جوایز گلدن گلوب نیز شده است. کریستین بیل، مت دیمون، کترینا بلف، نوآ جوپ، جان برنتال، جی‌جی فیلد، جاش لوکاس، تریسی لتس و بنجامین ریگبی، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Ford v Ferrari حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده جیمز منگولد، کارگردان فیلم Logan (لوگان) و فیلم Walk the Line (سربه‌راه باش)، بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار