نشست تخصصی رهبری آموزشی ویژه نمایندگان مدیران منطقه1

تهران(پانا)-جلسه تخصصی رهبری آموزشی با تدریس فانی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش و با حضور فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پژوهشسرای زیست محیطی سبز آموزش و پرورش منطقه1 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی رهبری آموزشی ویژه نمایندگان مدیران منطقه1

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش منطقه 1 شهر تهران، روزچهارشنبه 11 دی ماه1398 با حضور فانی عضو شورای عالی آموزش و پرورش، فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، صادق پور مدیر آموزش و پرورش منطقه1، ثقفی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، مهربخش معاون آموزش ابتدایی منطقه1 و نمایندگان مدیران مدارس آموزش و پرورش منطقه1 در پژوهشسرای زیست محیطی سبز برگزار شد .

فانی عضو شورای عالی آموزش و پرورش و مدرس این نشست با ارائه ی تعریف دقیق رهبری و تفاوت هایش با مدیریت به مفهوم سنتی، پیرامون تفاوت کارایی و اثربخشی و نیز بهره وری به عنوان ترکیب این دو کیفیت، به ایراد سخن پرداخت .

فانی همچنین از ابزار های مختلف برای تبدیل شدن یک مدیر به یک رهبر آموزشی گفت و جلب اعتماد متقابل در دانش آموزان، معلمان و حتی اولیاء را عامل اصلی تقویت قدرت نفوذ مدیران برشمرد و افزود: مخاطبان یک مدیر باید او را قلبا بپذیرند و با اهداف مجموعه همراه شوند .

فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با تشکر از مدرس این دوره، شورای عالی آموزش و پرورش را اصلی ترین مرجع قانون گذاری در آموزش و پرورش برشمرد و افزود: عمیقا درخواست داریم اعضای محترم شورای عالی آموزش و پرورش درباره ی پر رنگ شدن مدرسه محوری که مورد تاکید سند تحول بنیادین نیز هست تدابیر جدی بیندیشند زیرا تا زمانی که مدیران مدارس ما زیر فشار تکالبف متعدد-که گاها بی سود نیز هستند- قرار دارند، فرصت بروز خلاقیت را نخواهند داشت .

صادق صادق پور، مدیر آموزش و پرورش منطقه 1 نیز، ضمن سپاسگزاری از مدیران پر تلاش مدارس و نمایندگان آن ها، موضوع رهبری آموزشی ارائه شده در این نشست را بسیار ضروری، کاربردی و با اهمیت توصیف کرد و از همکارانش خواست مباحث مطرح شده در این جلسه را در حلقه ی مدیران و مدارسشان نیز مطرح و پیاده سازی نمایند .

پروازی مقدم، مدیر پژوهشسرای زیست محیطی سبز منطقه 1 نیز که میزبان این نشست علمی بود در ابتدای مراسم توضیحات کاملی پیرامون اهداف و برنامه های پژوهشسرای زیست محیطی ارائه کرد و از همه ی دست اندر کاران و صاحب نظران درخواست کرد تا بیش از پیش یاریگر این مجموعه و اتفاق نوین در آموزش و پرورش شهر تهران باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار