حشد شعبی از معترضان خواست اطراف سفارت آمریکا در بغداد را ترک کنند

تهران (پانا) - بعد از اینکه صدها معترض عراقی برای دومین روز متوالی به تحصن در اطراف سفارت آمریکا در بغداد ادامه دادند، سازمان حشد شعبی عراق امروز (چهارشنبه) از تحصن کنندگان خواست اطراف سفارت آمریکا در بغداد را ترک کنند.

کد مطلب: ۹۹۱۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
حشد شعبی از معترضان خواست اطراف سفارت آمریکا در بغداد را ترک کنند

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، سازمان حشد شعبی در بیانیه‌ای تاکید کرد: از تمام حاضران در نزدیکی سفارت آمریکا می‌خواهیم با احترام به تصمیم دولت عراق و حفظ جایگاه کشور، از اطراف سفارت آمریکا عقب‌نشینی کنند و آن محدوده را ترک کنند.

در بیانیه حشد شعبی آمده است: به شما حاضران در آنجا می‌گوییم، پیام شما رسید.

این سازمان با ارج نهادن موضع فرمانده کل نیروهای مسلح، شخصیت‌های سیاسی، دینی، فرهنگی و مردمی که تجاوز ددمنشانه آمریکا به نیروهای حشد شعبی را محکوم کردند، از مردم عراق دعوت کرد در مجالس عزاداری شهدای حشد شعبی در بغداد و سایر استان‌ها شرکت کنند و مراسم اصلی عزاداری در بغداد الجادریه در نزدیکی رستوران کشتی برگزار و در همان‌جا خیمه عزاداری برپا خواهد شد.

پیشتر خبرنگار شبکه الجزیره از تحصن صدها تظاهرکننده عراقی و حامیان حشد شعبی برای دومین روز متوالی در اطراف سفارت آمریکا خبر داده بود.

به گزارش این خبرنگار، معترضان بار دیگر دیوار خارجی سفارت آمریکا را آتش زدند.

همچنین به گفته یک مقام امنیتی، در اثر استنشاق گاز اشک آور ۱۰ معترض دچار حالت خفگی شدند.

وی افزود: تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن تایرها مقابل سفارت آمریکا کردند و نیروهای آمریکایی نیز از داخل سفارت به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

تحصن امروز در پی حمله و آتش زدن دو درب سفارت و برج‌های مراقبت آن در روز سه‌شنبه بود. تحصن کنندگان قصد برگزاری تحصن نامحدود داشتند و در اطراف سفارت آمریکا چادرهایی‌ را برپا کرده‌ و گفته بودند، به تحصن خود ادامه می‌دهند.

خبرنگار الجزیره همچنین افزود: نیروهای امنیتی تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت آمریکا اتخاذ کرده و در اطراف سفارت مستقر هستند.

وی افزود: هلی‌کوپترهای آمریکایی نیز به منظور کنترل اوضاع به پرواز بر فراز سفارت ادامه داده‌اند.

این در حالی است که تعداد زخمی‌های روز سه‌شنبه در صفوف معترضان به ۶۲ تن افزایش یافت. آنها به ضرب گلوله و شلیک گاز اشک‌آور نیروهای حراست سفارت دچار مصدومیت و جراحت شدند.

حشد شعبی پیشتر تهدید کرده بود پاسخ‌های بیشتری در انتظار آمریکا خواهد بود، این تهدیدات در واکنش به حمله‌ یکشنبه شب آمریکا به مقرهای حشد شعبی در مرزهای عراق و سوریه مطرح می‌شوند که ۲۵ کشته و ۵۱ زخمی بین نیروهای گردان‌های حزب‌الله عراق بر جای گذاشت.

روز گذشته هزاران عراقی پیکر شهدای حشد شعبی را در منطقه الخضرا تشییع کردند که به حمله به سفارت آمریکا و درگیری منتهی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار