بیانیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی‌فروشان امضا شد

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی دپارتمان اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی‌فروشان با نمایندگان واردکنندگان و فروشندگان اسباب‌بازی و مسئولین وزارت صنعت و معدن و تجارت روز گذشته (10 دی ماه) در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی اسباب‌بازی با حضور جمشید گلپور مشاور معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت، سید حسین دکمه چی رئیس اتحادیه صنف خرازی فروشان و وابسته، عبدالله اسفندیاری نایب رییس اتحادیه صنف خرازی‌فروشان و وابسته، احمدعلی بابایی مشاور دبیر هیات عالی نظارت و رییس گروه صدور و نظارت بر مجوزها و اعضای اتحادیه صنف خرازی‌فروشان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی‌فروشان امضا شد

به گزارش روابط عمومی دپارتمان اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی‌فروشان، در ابتدای این نشست احمدعلی بابایی مشاور دبیر هیات عالی نظارت و رییس گروه صدور و نظارت بر مجوزها ضمن تشکر و تقدیر از خدمات دپارتمان اسباب‌بازی با ریاست مهرداد کریمی عضو هیئت مدیره صنف خرازی پیشنهاد داد که چنین نشست‌ها و برنامه‌هایی با حضور نمایندگان اتحادیه‌های کل کشور تحت مدیریت اتحادیه صنف خرازی‌فروشان برگزار شود.

در این هم اندیشی بیانیه تنظیمی توسط عبدالله اسفندیاری نایب رییس اتحادیه صنف خرازی‌فروشان قرائت شد و پس از پایان مراسم توسط اعضای صنف حاضر در جلسه امضا شد.

متن بیانیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی فروشان و وابسته تهران به شرح زیر است:

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در تاریخ ۷ تا ۱۳ دی ماه ۹۸ در تهران، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و اعضای اتحادیه صنف خرازی‌فروشان با انتشار بیانیه‌ای بر موارد زیر تاکید نمودند:

۱- اتحادیه ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند دست‌اندرکاران و فعالان حوزه اسباب‌بازی و بازی‌های فکری، آمادگی خود را برای همکاری، همفکری و کمک‌های همه جانبه با این گروه‌ها اعلام می‌دارد.

۲- اتحادیه با ایجاد دپارتمان اسباب‌بازی در تامین نیازمندی‌های اعضاء و فعالان حوزه اسباب‌بازی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و اعتقاد دارد انسجام، اتحاد، حمایت و همراهی تمامی اعضای محترم، باعث ارتقاء کارایی و بهره‌وری و تسهیل امور مرتبط در این باره خواهد شد.

۳- اتحادیه هرگونه اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه و مداخله‌جویانه در بازار اسباب‌بازی از جمله ممنوعیت‌های بی‌مورد در واردات محصولات نظیر انواع عروسک که توان تولید داخل وجود ندارد را ناپسند تلقی نموده و تقاضا دارد در هرگونه جلسات منجر به مصوبات و صدور بخشنامه‌ها و تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین مرتبط با اسباب‌بازی از نظرات کارشناسی این اتحادیه و خبرگان امر نهایت استفاده را بنمایند.

۴- اتحادیه از دولت تقاضا دارد تا کرسی‌های ثابت با حق رای در شوراها، کمیسیون‌ها، کارگروه‌ها، کمیته‌ها، جلسات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درباره اسباب‌بازی و بازی‌های فکری و نظایر آن را برای صاحب‌نظران در تولید، واردات و اتحادیه صنف در نظر بگیرند.

۵- اتحادیه هرگونه سخت‌گیری، بازرسی‌های غیرفنی، وضع قواعد و روش‌های غیرکارشناسی و سلیقه‌ای و... دستگاه‌های مختلف دولتی را باعث برآشفتگی، برهم ریختگی، زیرزمینی شدن تخلفات و فراهم شدن زمینه‌های دلزدگی و فاصله گرفتن اعضای صنف از دولت و دستگاه‌های نظارتی می‌داند. اعمال قانون در هماهنگی با هیات مدیره اتحادیه با رعایت حقوق صنفی و شهروندی فعالان حوزه اسباب‌بازی در تولید، واردات، توزیع و مصرف، مورد استدعاست.

۶- وجود اتحادیه بزرگ خرازی‌فروشان و وابسته تهران یکی از سرمایه‌های بزرگ‌ نظام مردم‌سالاری دینی است. تقویت این نهاد موجب استقرار دموکراسی، رسیدن به چشم‌انداز پیش‌بینی شده در هیات مدیره و راه‌اندازی دپارتمان‌های متفاوت، ایجاد تعاونی‌های مالی، مصرف و مسکن، پیگیری مشکلات و کارهای اعضاء در ادارات و دستگاه‌های دولتی و معاضدت‌های قضایی ایشان است و تضعیف آن و تجزیه و تفکیک رسته‌های صنفی موجودش بر خلاف جهت‌گیری و سیاست‌گذاری هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی و نظرات اتاق اصناف تهران و ایران سیاست نادرستی است و تبعات سوء جدی بر حقوق مکتسبه فعالان این صنف داشته و مورد نکوهش امضاء‌کنندگان این بیانیه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار