پاسخ رئیس شورای شهر اصفهان به دغدغه های شهروندان منطقه سه:

شهروندان برای نجات میدان امام علی(ع) از وضعیت کنونی به مدیریت شهری کمک کنند

اصفهان (پانا) - علیرضا نصر اصفهانی، رییس شورای شهر اصفهان در ملاقات مردمی شهردار اصفهان و مدیران شهری با مردم منطقه سه شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان به لحاظ مادی سرمایه دار است اما سرمایه ای بسیار بزرگ تر و بالاتر از این سرمایه مادی دارد که آن مردم خوب این شهر هستند، اظهار کرد: این سرمایه انسانی برای شهرداری یک سرمایه ذی قیمت است و از این لحاظ، شهرداری اصفهان از سرمایه دارترین سازمان های شهر است.

کد مطلب: ۹۹۱۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شهروندان برای نجات میدان امام علی(ع) از وضعیت کنونی به مدیریت شهری کمک کنند

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، وی ادامه داد: مردم و شهروندانی که کنار شهرداری هستند، بزرگ ترین سرمایه برای شهرداری هستند و ما اگر بهترین کارکنان و متخصصان را به شهرداری بیاوریم اما همراهی مردم را نداشته باشیم، راه به جایی نمی بریم.
وی ادامه داد: معتقدیم اگر فاصله ای بین مدیریت شهری و مردم وجود دارد باید ترمیم شود امروز به هر دلیلی امید مردم با مشکل مواجه شده است، مردم تفکیکی بین دستگاه های مختلف حکومتی قائل نبوده و به صورت یکپارچه قضاوت می کنند.
رئیس شورای شهر اصفهان در پاسخ به شهروندان ان منطقه در مورد طرح میدان امام علی (ع) نیز تصریح کرد: در رابطه با میدان امام علی آن چیزی که در دوره های قبل پیش بینی می شد محقق نشد و این میدان آن طور که باید تجلی، بروز و ظهور پیدا نکرد. مردم باید به مدیریت شهری برای نجات میدان از وضعیت فعلی کمک کنند تا رونق بگیرد.
پیشنهاد ایجاد یک شهرداری جدید برای ساماندهی بافت تاریخی در کنار شهرداری منطقه سه
وی با تاکید بر اینکه معتمدین باید راهکارهای مورد نظر را به شهردار منطقه بگویند، اظهار کرد: بیشترین بافت فرسوده در منطقه سه وجود دارد، از همین رو از شهردار اصفهان درخواست دارم تا بررسی های لازم در خصوص ایجاد یک شهرداری جدید در کنار شهرداری منطقه سه را انجام دهد تا این بخش بتواند به صورت تخصصی به امور بافت فرسوده و مباحث تاریخی بپردازد.
نصر اصفهانی بیان کرد: این ظرفیت در اصفهان نیز همانند مشهد که دارای شهرداری ثامن است، وجود دارد تا شهرداری ویژه بافت و مباحث تخصصی میراثی به وجود بیاید.
وی در پاسخ به دغدغه های شهروندان این منطقه در خصوص مساجد ادامه داد: از قدیم الایام امورات مساجد بر عهده خود مردم بوده است، به همین سبب ما در شورای شهر با هر گونه مداخله که قصد داشته باشد نقش و مشارکت مردم را در این موضوع بنابر اعتقادات مردم کمرنگ کند، می ایستیم. رئیس شورای شهر اصفهان افزود: مساجد برای انجام امور خود نیازی به کمک شهرداری نداشته و ندارند اما ما به دلیل مسئولیتی که داریم اخیرا در دو کمیسیون های بهداشت، سلامت و امور اجتماعی و فرهنگی شورا به این موضوع ورود کرده و اقداماتی را برای مساجد انجام می دهیم.
وی ادامه داد: ایمن سازی و بیمه مساجد شهر اصفهان در شورا در حال پیگیری است و در صورتیکه این دو کار اساسی برای مساجد انجام شود، دیگر نباید نگران سایر امور مساجد بود زیرا سایر امور را مردم خودشان به سرانجام می رسانند.
شناسایی مناطق خالی از سکنه در منطقه سه شهرداری اصفهان
نصر اصفهانی با اشاره به اینکه منطقه سه آبروی اصفهان است و در رابطه با آسیب های اجتماعی در این منطقه مطالعاتی به صورت منطقه ای و میدانی پیرامون این موضوع انجام شده است، اظهار کرد: منطقه سه دارای بافت قدیمی بوده به همین دلیل خالی از سکنه مانده و هم اکنون محل حضور افرادی شده که می توانند برای منطقه آسیب ایجاد کنند.
وی ادامه داد: مناطق خالی از سکنه شناسایی شده و اگر بتوانیم در بودجه سال آینده مبلغی برای این موضوع در نظر بگیریم، می توان به لحاظ دسترسی ها به ویژه برای تردد آسان پلیس اقداماتی انجام داد تا دیگر شاهد توزیع مواد مخدر، مصرف مواد و سایر آسیب های اجتماعی نباشیم.
رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: گفته می شود بیش فعالی در منطقه سه زیاد است، این اختلالی است که نه تنها در اصفهان بلکه در کشور نیز وجود دارد بنابراین لازم است، پس از بررسی این مسئله در منطقه سه آن را به فرصت تبدیل کنیم.
وی اظهار کرد: لازم است طرحی تحت عنوان آموزش های اجتماعی برای زنان و مردان در منطقه سه فراهم شود تا پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی شورای شهر در راستای توانمند سازی و افزایش آگاه سازی جامعه این طرح را در منطقه ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار