پروژه بازی و یادگیری در 140 آموزشگاه اردبیل اجرا می شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در آیین افتتاح کلاس بازی و یادگیری آموزشگاه ابتدایی حضرت علی اصغر ناحیه یک از اجرای پروژه بازی و یادگیری در 140 آموزشگاه این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۱۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پروژه بازی و یادگیری در 140 آموزشگاه اردبیل اجرا می شود

احمد ناصری در حاشیه این آیین گفت: آموزش و پرورش برای استفاده از نوآوری‌های جدید در فرآیند یادگیری مسیری را آغاز کرده که اولین اثر آن ایجاد نشاط در یادگیری است و طرح بازی و یادگیری نیز یکی ازمسیرها است.

او با بیان اینکه دوره ابتدایی دوره آموزش زندگی می باشد، اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین و برای اینکه تاثیر یادگیری در دوره ابتدایی بیشتر باشد، بایستی محیط آموزشی برای دانش آموزان لذت بخش باشد و ایجاد اتاق بازی و یادگیری در مدارس ابتدایی در همین راستا می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با یادآوری اینکه بازی برای رشد هوشی اهمیت دارد گفت: بازی یکی از عواملی است که رشد شناختی را تسهیل و تسریع می کند.

ناصری با عنوان اینکه بازی در رشد اجتماعی کودکان تاثیر چشمگیری دارد وکودکان اغلب برای اولین بار از راه بازی یاد می گیرند ، خاطر نشان ساخت: افزایش نشاط وشادابی دانش آموزان
توجه به اقتضائات و ویژگی های دوران کودکی، کاهش استرس و اضطراب، افزایش انگیزه وعلاقه حضور دانش آموزان در مدارس و ... از جمله اهدافی است که در اجرای این پروژه دنبال می شود.

او همچنین حضور بالای 80 درصد از اولیا در برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس را یک ظرفیت عنوان کرد و بیان داشت: نباید از چنین ظرفیتی غافل باشیم و بایستی در راستای ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی از آن بهره مند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار