هدف مدیریت شهری ایجاد زیرساخت های اساسی برای شهر است

اصفهان (پانا) - شهردار اصفهان در ادامه برنامه ملاقات های مردمی خود به همراه رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، معاونین و برخی مدیران شهرداری در منطقه سه شهرداری حضور پیدا کرد و ضمن دیدار با معتمدین مردم در این منطقه به صورت رو در رو پذیرای شهروندان منطقه سه شد تا نسبت به رفع مشکلات آنها اقدامات لازم انجام گیرد.

کد مطلب: ۹۹۱۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف مدیریت شهری ایجاد زیرساخت های اساسی برای شهر است

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در نشست هم اندیشی با معتمدین مردم در این منطقه، شهروندان مشارکت جو و نخبگان منطقه سه شهرداری اصفهان، جلب مشارکت مردم و مداخله آنها در سرنوشت شهر و حقوق شهروندی را یک اصل برای مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: جلب مشارکت مردم، همیشه یکی از برنامه های اصلی ما بوده است.
وی افزود: در مراسم رسمی و مذهبی این منطقه بارها حضور پیدا کرده ایم و با بزرگان منطقه، دیدارهای زیادی داشته ایم اما امروز در برنامه ملاقات مردمی و گفتگو با معتمدین مردم به همراه رییس شورای شهر به اینجا آمده ایم و این هفتمین ملاقات مردمی با شهروندان مناطق مختلف است.
وی با بیان اینکه سه دوره حکومتی ایران مانند صفویه، سلجوقیان و دیلمیان در این منطقه حضور داشته اند،‌ تصریح کرد: منطقه سه دارای هویت، ماهیت، وجود و اصل برای شهری مانند اصفهان بوده و کانون بسیاری از فعالیت های اصفهان در طول تاریخ بوده است.
1000 مسجد شهر اصفهان توسط شهرداری بیمه آتش سوزی شده است
شهردار اصفهان ادامه داد: 1005 مسجد در اصفهان وجود دارد که هزار مورد از این مساجد توسط شهرداری بیمه آتش سوزی شده است، با این وجود سیاست شهرداری در ارتباط با مساجد متفاوت است، 500 هیات مذهبی در شهر اصفهان وجود دارد که 106 مورد آنها در منطقه سه قرار دارد، همچنین در منطقه سه 241 مسجد، 130 مدرسه، بیش از 15 حوزه علمیه، دو حوزه علمیه مخصوص بانوان و تعداد زیادی کانون فرهنگی وجود دارد؛ بنابراین جا دارد این مراکز فرهنگی نه تنها مسائل فرهنگی این منطقه را حل کرده بلکه کانون انتشار و نشر مکاتب اصیل به شهر اصفهان و همه نقاط ایران باشد.
وی تاکید کرد: منطقه سه با وجود داشتن چنین پایگاه های قدرتمند مذهبی، برجسته ترین هیات های مذهبی، مدارس و مراکز علمی و وجود علما و اساتید نباید دچار آسیب های اجتماعی سایر مناطق حاشیه ای شهر اصفهان باشد. این مسئولیت متوجه تک تک مدیران و مسئولین فرهنگی مذهبی شهر است، شهرداری نیاز دارد در بخش نرم افزاری از این مراکز کمک بگیرد زیرا این منطقه دارای چنین ظرفیتی است.
نوروزی با بیان اینکه وجود این میزان از مراکز فرهنگی و علمی متعدد باید بتواند بر مسائل و آسیب های این منطقه غلبه کند، گفت: اگردر چنین منطقه ای با چنین ظرفیت هایی هم آسیب های اجتماعی وجود دارد، اخطاری است به همه ما مسئولین، حوزه های علمیه، معلمان، فرهنگیان، دانشگاهیان و همه کسانی که در این کانون مرکزی شهر زندگی می کنند. رفع این مشکلات، وظیفه همه ما است و هر که آگاه تر است، مسئول تر است.
وی جمعیت منطقه سه را حدود 115 هزار نفر ذکر کرد و افزود: با این وجود این موضوع منطقه سه در طول روز پذیرای 480 هزار نفر جمعیت است؛ منطقه ای که مرکز فعالیت های اقتصادی بوده و دارای 30 هتل و بیشترین بافت تاریخی شهر اصفهان است، چنین منطقه ای از لحاظ گردشگری پر رونق بوده و چشم امید همه شهر برای تبدیل شدن به مراکز گردشگری متعدد است؛ وجود بافت تاریخی و چنین کوچه هایی علاوه بر اینکه یکی از دغدغه های شهرداری است یکی از سرمایه های شهر نیز محسوب می شود.
شهردار اصفهان گفت: امروز اگر گردشگران خارجی به این شهر می آیند به دلیل دیدن همین بافت تاریخی و سنتی منطقه سه است، توریست های خارجی برای دیدن همین بافت تاریخی است که وارد اصفهان می شوند بنابراین با تخریب کوچه های آن و راحت کردن راه های عبور و مرور به صنعت گردشگری لطمه زده ایم زیرا گردشگران خارجی برای دیدن همین کوچه های تنگ و باریک و بافت تاریخی و چنین سرمایه ای است که به اصفهان می آیند.
وی با بیان اینکه هر چند این سرمایه ممکن است در دنیای امروز زندگی را برای ساکنین توأم با مشقت کند، اضافه کرد: بیش از 500 هکتار از زمین های این شهر را بافت فرسوده تاریخی به خود اختصاص داده که بیشترین مقدار آن در منطقه سه است، منطقه سه منطقه ای ویژه و خاص است زیرا همه چیز اصفهان مانند بازار اصفهان، حوزه علمیه، مردم اصیل و قدیمی اصفهان، مدرس ابن سینا، مساجد تاریخی، میدان نقش جهان و ... در این منطقه قرار دارد.
نوروزی با تاکید بر ساخت خط دوی مترو برای رهایی شهروندان منطقه از ترافیک و آلودگی، افزود: علاقه داریم با ایجاد عدالت فضایی در شهر و فراهم آوردن زیرساخت های مورد نیاز، مشکلات اساسی مردم مانند ترافیک را حل کنیم و این دغدغه جدی ما است، به همین منظور کار ساخت خط دو مترو را از دارک آغاز کرده و عملیات اجرایی چندین ایستگاه در حال انجام است.
هدف مدیریت شهری ایجاد زیرساخت های اساسی برای شهر است
وی با بیان اینکه سال گذشته 1000 میلیاردتومان پول در زیر زمین برای ساخت مترو هزینه شده است، گفت: عملیات اجرایی خط دو با مدل های جدید و به صورت زیرزمینی در حال ساخت است تا مانند احداث خط یک مشکلات ترافیکی و آلودگی برای مردم اصفهان ایجاد نکند، سال آینده نیز برای این خط هزار میلیاردتومان دیگر هزینه می شود، اگر قصد داشته باشیم 10 درصد این دو هزار میلیارد تومان را در شهر صرف کارهای دیگر کنیم می توانیم همه جای شهر را تغییر دهیم اما این سیاست ما نبوده و هدف مدیریت شهری ایجاد زیرساخت های اساسی برای شهر است؛ توسعه پایدار به این معناست که آینده را مدنظر داشته باشیم.
شهردار اصفهان ادامه داد: در صورتیکه از سالیان قبل به آینده شهر نگاه می شد امروز حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان ساخته شده بود. این دوره مدیریت شهری با وجود همه مشکلات درآمدی موفق شد رتبه اول بودجه را در میان سایر کلانشهای کشور کسب کند، همین موضوع نیز ما را ترغیب کرد تا به طور مثال در کنار کارخانه قند پروژه پل نصف جهان را با بیش از 130 میلیاردتومان آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه سرمایه های شهر نباید معطل گذاشته شود، تاکید کرد: 50 کیلومتر از حلقه حفاظتی در شهر اصفهان واقع شده که ساخت آن باعث می شود کامیون های بزرگ وارد شهر نشده و این شهر از مصیبت هایی که گرفتارش است، نجات پیدا کند.
آغاز تشکیل دومین تشکل معتمدین مردم از منطقه سه
نوروزی در ادامه به تشکیل دومین تشکل معتمدین محلی در منطقه سه پس از منطقه 14 اشاره کرد و افزود: سیاست ما در شهرداری رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه ای با ایجاد آبادانی و تبعیض مثبت است تا دیگر شاهد مشکلات این مناطق نباشیم، به همین منظور به طور مثال سینما در منطقه خوراسگان، رهنان و غیره نیز ساخته شده و موافقت اصولی خود را برای ساخت سینمای کودک در خوراسگان اعلام کرده ایم.
وی تصریح کرد: ایجاد پارک ها و فضای سبز باید به سایر مناطق حاشیه ای شهر اصفهان نیز برده شود تا همه مجبور نباشند به مرکز شهر سفر کنند، در صورتیکه عدالت فضایی ایجاد شود بسیاری از مشکلات مناطق مرکزی شهر نیز حل می شود.
شهردار اصفهان در پاسخ به برخی معتمدین گفت: هرگونه درخواستی از سوی مساجد را با اولویت نمای ظاهری و سرویس بهداشتی مورد توجه قرار می دهیم اما از متدینین نیز درخواست دارم مساجد را تنها محصور به برگزاری نماز نکرده و آنها را تبدیل به پایگاه های چندمنظوره کنند، نباید در سرویس های بهداشتی مساجد به ویژه مساجدی که در خیابان های اصلی شهر قرار دارد بسته باشد بلکه سرویس های بهداشتی مساجد لازم است به صورت شبانه روزی مورد استفاده مردم قرار بگیرد، اگر 500 مسجد که هرکدام به طور مثال دارای 10 چشمه سرویس بهداشتی است در اختیار مردم قرار بگیرد به این معنی است که 5 هزار سرویس در اختیار مردم شهر اصفهان قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه مساجد باید به کمک مردم بیایند، افزود: چرا مساجد مرکز برگزاری کانون های فرهنگی و کلاس های مختلف نمی شود تا جوانان از این فضا استفاده کرده و در کنار آن تحت تاثیر آموزه های مفید قرار بگیرند.
نوروزی در پاسخ به شهروندی دیگر با اشاره به عوارض نوسازی و علی الحساب بودن آن، گفت: دولت در این خصوص پایه محاسبه ای را اعلام می کند که شهرداری نیز بر اساس آن پایه که از سال 94 اعلام شده از مردم علی الحساب می گیرد، این عوارض شش ماهه شده زیرا برای برخی ها ممکن است این عوارض در صورت یکساله بودن سنگین شود، ما قصد داریم کار مردم برای خرید و فروش و نقل و انتقال حل شود زیرا اگر عوارض پرداخت نشود زمانی که فرد قصد انتقال خانه اش را دارد همین عوارض کار مردم را با مشکل مواجه می کند؛ بنابراین این 6 ماهه کردن برای حل کردن کار مردم است.
بازار خرید و فروش موتورسیکلت در منطقه سه ساماندهی می شود
وی در پاسخ به اینکه خرید و فروش موتورسیکلت ها دردسر زیادی برای مردم منطقه سه ایجاد کرده، تصریح کرد: این تشکلی که قرار است با کمک معتمدین مردم در منطقه سه تشکیل شود، به کسبه و مردم بگوید که فضاهای عمومی متعلق به همه مردم است، برای ساماندهی بازار خرید و فروش موتور سیکلت ها زمینی به ارزش 150 میلیاردتومان از طریق سرمایه گذاری در حال پیش بینی است تا همه مشاغل مزاحم این چنینی به این شهرک در حال ساخت برده شود.
شهردار اصفهان افزود: یکی از راهکارهای حل مسئله ترافیک وجود ایستگاه های مترو است که به همین منظور 4 ایستگاه مترو نیز در منطقه سه در حال ساخت است که می تواند تحول بزرگی را در منطقه ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار