در دیدار مدیر‌کل فرهنگی هنری با سرپرست قائم مقام سازمان دانش‌آموزی مطرح شد؛

آمادگی اداره‌کل فرهنگی هنری برای همکاری با سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی

تهران (پانا) - روز گذشته مدیر‌کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با سرپرست قائم مقام سازمان دانش‌آموزی دیدار صمیمانه‌ای داشت که درباره برخی از موضوعات بررسی‌هایی صورت گرفت.

کد مطلب: ۹۹۱۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی اداره‌کل فرهنگی هنری برای همکاری با سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی، در دیداری که صبح روز گذشته بین علی رمضانی، مدیر‌کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی و اسماعیل بحری‌زاده، سرپرست قائم مقام سازمان دانش‌آموزی صورت گرفت؛ رمضانی ضمن تبریک مسئولیت جدید با ابراز خرسندی درمورد اینکه بحری‌زاده شخصیتی است که هم معاونت پرورشی را می‌شناسد و هم با سازمان آشناست، با اشاره به فعالیت‌های مشترک و اتصال میان اداره‌کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با سازمان دانش‌آموزی گفت: «اداره‌کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در بسیاری از فعالیت‌هایی که دارد می‌تواند به صورت مشترک با سازمان دانش‌آموزی همکاری کند و این به عنوان یک فرصت ویژه است که باید از آن استفاده شود.»

او افزود: «ما در حوزه تربیت اجتماعی و سیاسی که هم با اداره‌کل و هم با سازمان دانش‌آموزی ارتباط دارد به دلیل وجود آقای بحری‌زاده که خود از مشاورین و طراحان صاحب نظر و مؤثر معاونت پرورشی در این عرصه هستند حاضریم با همه امکانات، برنامه‌ها را با هم انجام دهیم.»

مدیرکل اداره فرهنگی هنری اردوها گفت: «تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک قطب از دبیرخانه تشکل‌های دانش‌آموزی، برای ما فرصت ویژه ای است. ما تعداد 1182کانون فرهنگی تربیتی و بیش از 300 اردوگاه در سطح کشور داریم که ظرفیت ویژه‌ای است. از آنجایی که آقای بحری‌زاده به عنوان مشاور برنامه‌ریزی معاونت پرورشی و فرهنگی، سیاست‌ها و راهبردهای اداره کل ما را به خوبی می‌شناسند، لذا ما آمادگی کامل خود را برای همکاری و مشارکت مؤثر و کارآمد با سازمان دانش‌آموزی که یک نهاد عمومی غیر دولتی است اعلام می‌کنیم.»

رمضانی ادامه داد: «یکی از دغدغه‌های بحری‌زاده بحث مربوط به اردوهای کیفی مدرسه محور است که به فضل الهی ما می‌توانیم به اتفاق سازمان دانش‌آموزی این نیاز تربیتی را به‌خوبی پاسخ دهیم. اگر سازمان دانش‌آموزی برنامه‌هایی دارد و به اردوگاه‌های دانش‌آموزی نیاز است، ما آماده هستیم در این زمینه همکاری لازم را انجام دهیم. در ابتدای کار با تفاهمی که با هم داریم می‌توانیم در چارچوب ضوابط و مقررات حقوقی در اردوگاه‌های کشوری شهید باهنر تهران و شهید میرزا کوچک خان رامسر، فضای ویژه‌ای را برای برگزاری اردوهای یک روزه و فعالیت‌های تشکیلاتی، در اختیار سازمان دانش‌آموزی قرار دهیم و کارشناسان خبره در آنجا باشند و برنامه های ویژه مهارتی را در آنجا پیاده کنند تا هم یک فضای با نشاط در اردوگاه ایجاد شود و هم بخشی از اهداف تربیتی دوره‌های تحصیلی محقق شود.»

او همچنین افزود: «مسئولان کانون‌های فرهنگی تربیتی که اصولاً بعضی از آن‌ها، مدیران سازمان دانش‌آموزی مناطق نیز هستند یک ظرفیت است که می‌توانند کمک رسان باشند. در طرح تحول اردویی که هدف آن تربیت دانش‌آموزان برای شرایط حاد و مواجهه با نیازهای فوری و عمومی جامعه است کار شروع شده و320 نفر از مدرسین تربیت شدند و خداروشکر مدرسین خوبی هستند. ما آمادگی کامل داریم که ادامه این مسیر را تا سطح مدرسه به اتفاق هم انجام دهیم. سازمان دانش‌آموزی نیروی متخصص و متبحر زیادی در این زمینه دارد و این یک کار مشترک است.»

او گفت: «در بحث یوم‌الله‌ها چون سازمان دانش‌آموزی یک نهاد عمومی غیر‌دولتی است خود فعالیت‌های کافی دارد. علی‌ایحال حضور بنده به عنوان مدیر کل و حضور معاونان و رؤسای ادارات کل فرهنگی در اولین روز کاری برادر خوبم جناب آقای بحری‌زاده در سازمان دانش‌آموزی به این خاطر است که شما خودتان را در جایگاه مدیر‌کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی بدانید و هر برنامه‌ای را در این حوزه‌های فعالیتی صلاح بدانید و در نظر بگیرید که در راستای منافع دانش‌آموزی و منافع آموزش و پرورش باشد ما می‌پذیریم.»

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت: «در بحث تعاونی‌های آموزشگاهی و لباس فرم که سیاست‌گذاری آن به عهده ماست و اجرای آن در سطح کشور با سازمان دانش‌آموزی نیز، اعلام آمادگی و همکاری می‌کنیم. به اتفاق هم جلسات متعددی برگزار کنیم که یک ظرفیت تربیتی و اقتصادی در اختیار سازمان دانش‌آموزی قرار گیرد و تا سطح منطقه کارشناس مسئولان و مدیرانمان را بسیج کنیم که این یک امر اقتصادی، فرهنگی و تربیتی است. ما خانواده بزرگ معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی در این شرایط سخت اقتصادی باید به یکدیگر بیشتر کمک کنیم و ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دهیم تا امر تربیت در مدرسه محقق شود.»

رمضانی افزود: «ما در حوزه‌های متعددی نظیر نمایش، سرود و ظرفیت‌های زیادی داریم که با ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی دوچندان خواهد شد. در بحث گام دوم انقلاب و ظرفیت شورای دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی هم که یک بحث مفصل است. ظرفیت سازمان دانش‌آموزی، ظرفیت بی‌نظیری است.»

او همچنین به شکاف ارتباط کاری و سیستمی بین مجلس دانش‌آموزی و شورای دانش‌آموزی در مدارس و عدم ارتباط مؤثر طرفین از نیازهای یکدیگر اشاره کرد و پیشنهاد داد تفاهم‌ نامه‌ای بین این اداره‌کل با سازمان دانش‌آموزی بسته شود که در چارچوب ضوابط و مقررات حقوقی در هر استان‌، برای انجام فعالیت‌‌‌های اردویی سازمان دانش‌آموزی، حق بهره‌برداری از یک اردوگاه و یک کانون در اختیار سازمان قرار گیرد. به نظر بنده حلقه مفقوده استان‌ها، عدم ارتباط درست بین سازمان‌های دانش‌آموزی استان‌ها و معاونت پروررشی و فرهنگی است.

بحری‌زاده: مأموریت سازمان و معاونت پرورشی و فرهنگی کاملاً درهم تنیده است

بحری‌زاده نیز ضمن تشکر از حضور مدیرکل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی و همراهان او، گفت: «مأموریت سازمان و معاونت پرورشی و فرهنگی کاملاً درهم تنیده است. مأموریت همه ما بستر‌سازی برای تربیت تمام ساحتی و نیل متربیان به مراتبی از حیات طیبه است و ما معتقدیم بجای تمرکز بر تفکیک برنامه‌ها و موازی‌کاری‌هایی که ضمن هدر رفت منابع، اثربخشی و کارآیی لازم را هم نخواهد داشت؛ بر انجام مشترک برنامه‌های تربیتی متمرکز شویم و براساس یک تفکر سیستمی هر بخش به تناسب منابع و امکانات، سهم و نقش خود را در تحقق اهداف و برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان تعریف و همه توان خود را برای ایفای این نقش به کار بندد.»

او افزود: «سازمان دانش‌آموزی و اداره‌کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی هر کدام ظرفیت‌های عظیمی از منابع و سرمایه‌های مشهود و نامشهود دارند و همانطوری که آقای رمضانی اشاره کردند معتقدیم همدلی، همفکری، هماهنگی، همکاری و هم‌افزایی می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند و در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب با استفاده از تمامی ابزار، منابع و فرصت‌ها، باورها و ارزش‌های فرهنگ و تمدن اسلامی، انقلابی و ایرانی ما را هدف قرار داده‌اند، هرگونه غفلت یا کم‌توجهی به مسائل فرهنگی و تربیتی گناهی نابخشودنی بوده و مؤاخذه سختی را در پیشگاه خداوند متعال به دنبال خواهد داشت. ظرفیت‌های تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی اعم از پیشتازان، خبرگزاری دانش‌آموزی پانا، مجلس دانش‌آموزی و ... نقاط مشترک و هم‌افزایی فراوانی با فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی دارد که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و موضوعی مشترک می‌توان موقعیت‌های تربیتی متنوع، وسیع و مؤثری را در فضای مجازی و حقیقی برای دانش‌آموزان فراهم کرد.»

او حضور مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی در جلسات شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی که بعد از هیأت‌ امنا، دومین رکن اصلی سیاست‌گذاری اجرایی است، را یکی از ضرورت‌ها و استلزامات مشارکت جویی و مشارکت پذیری بین دو حوزه به‌ویژه فعالیت‌های مشترک دانست و ضمن تشکر از صحبت‌های امید بخش آقای رمضانی، از نگاه ویژه و تخصصی ایشان در بحث حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی به‌ویژه در بهره‌مندی سازمان دانش‌آموزی هر استان از یک اردوگاه و یک کانون فرهنگی و تربیتی به عنوان فضای آموزش، تمرین و اجرای فعالیت‌ها تقدیر و تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که با حضور کارشناسان تخصصی در هر کدام از حوزه‌ها، این همکاری‌ها و همدلی‌ها روز به روز افزایش یافته و منجر به ارتقاء امر تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار