معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان: هدف اصلی تعلیم و تربیت ساخت انسان اجتماعی و تمام ساحتی است

به گزارش(پانا) ، حجت مومنی اله معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای تربیتی استان با اشاره به اهمیت شغل معلمی آنرا موهبتی از جانب خداوند به رسول خود دانست و گفت : خداوند اولین معلم انساهاست و سپس وظیفه خطیر رسالت و هدایت را به پیامیر ختمی مرتبت (ص) محول نموده است .

کد مطلب: ۹۹۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان: هدف اصلی تعلیم و تربیت ساخت انسان اجتماعی و تمام ساحتی است

وی اظهار کرد: سند تحول بنیادین به عنوان مهمترین راهکار آموزشی و پرورشی قلمداد می‌شود و در این سند از حیات طیبه بعنوان هدف غایی نام برده شده که اگر بخواهیم فرزندان آینده داری را تربیت کنیم باید تمامی ساحت های این سند را در نظر بگیریم.

مومنی افزود : تربیت تمام ساحتی مد نظر سند تحول بنیادین به گونه ای است که آموزه هایی در انسان نهادینه شود و تبدیل به رفتار اجتماعی ، رفتار اقتصادی ، رفتار دینی در وجود دانش آموزان شود .

وی با تاکید براینکه عادت رفتاری نمی تواند تربیت نام داشته باشد گفت: بزرگترین اشکال آموزش و پرورش قبل از تدوین سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزان، آموزش محور بوده و به اهمیت تربیت و پرورش انسان ها کمتر توجه داشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه در قرآن کریم واژه تعلیم و تربیت در کنار یکدیگر ذکر شده است افزود: اگر بخواهیم به تربیت اهمیت بدهیم بایستی بر روی آن متمرکز شویم زیرا آسیب های فعلی در جامعه ناشی از فقدان تربیت است نه فقدان دانش.

مومنی گفت : آگاهی بخشی به دانش‌آموزان جزء مهمی از تربیت است اما برای آنکه تربیت به حد اعلی خود برسد استفاده از موقعیت های تربیتی ضروری است و هر چه دانش آموزان را در معرض فضای تربیتی قرار دهیم و آنان را نقش پذیرکنیم تربیت تعالی محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد : نظام تعلیم و تربیت به دنبال ساخت انسان اجتماعی است و باید دانش آموزان به گونه ای تربیت شوند تا برای بهتر با هم زیستن بتوانند ارتباط برقرار کنند و مسائل خود را حل کرده و حتی مهارت‌های حل مسائل چهارگانه انسان را داشته باشند تا در مسیر الی الله قرار بگیرند.

وی با اشاره به مسائل اجتماعی دانش آموزان گفت : در کنار فرصتهای آموزشی ، موقعیتی برای دانش آموزان به دست می آید تا انسان دوستی ، مسئولیت پذیری و درس فداکاری را به دانش‌آموزان یاد دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار