دستگاه ماموگرافی بیمارستان شهید بهشتی کاشان به بهره برداری رسید

اصفهان (پانا) - همزمان با روز پرستار، دستگاه ماموگرافی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۹۹۱۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه ماموگرافی بیمارستان شهید بهشتی کاشان به بهره برداری رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این مطلب گفت: دستگاه ماموگرافی پیشرفته دیجیتال مطابق با جدیدترین تکنولوژی و به منظور تشخیص زود هنگام بیماری ها و توده های پستان در این بیمارستان نصب و راه اندازی شد.
سید علیرضا مروجی، هزینه خرید، نصب و راه اندازی دستگاه و استانداردسازی فضای فیزیکی را بیش از 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه و وزارت بهداشت بیان کرد و افزود: هدف از راه اندازی این دستگاه، افزایش ارائه خدمات با کیفیت به بیماران و شهروندان است.
وی، این دستگاه را یکی از پیشرفته ترین دستگاه های ماموگرافی موجود در کشور عنوان و تصریح کرد: شایع‌ترین بیماری در بین زنان، بیماری سرطان سینه است که با راه اندازی این دستگاه می‌توان با تشخیص به موقع از این بیماری پیشگیری و اقدامات لازم را انجام داد.
مروجی، به روش تصویربرداری ماموگرافی به عنوان یکی از مهم ترین شیوه های تشخیص به موقع و مبارزه با سرطان پستان اشاره کرد و اظهار داشت: این روش شامل انجام رادیوگرافی از بافت نرم پستان به منظور ارزیابی توده ها، ضایعات و در نهایت شناسایی سرطان پستان است.
وی، با اشاره به اینکه هر اقدامی در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و یا تشخیص زود هنگام کمک به رشد و سلامت جامعه می‌باشد، گفت: انجام ماموگرافی برای زنان بالای ۴۰ سال هر دو سال یکبار ضروری و در تشخیص به موقع و راه ‌های پیشگیری و درمان بسیار حائز اهمیت است.
یادآور می شود: درمانگاه تخصصی بیماری های پستان مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید بهشتی کاشان، روزهای سه شنبه با حضور اساتید مجرب این رشته آماده ارائه خدمت به مراجعه کنندگان می باشد تا ضمن ویزیت، انجام ماموگرافی و تشکیل پرونده ، نسبت به کنترل مداوم و مرتب بیماران انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار