شاه منصوری: فعالیت های خانه و مدرسه همسو نباشندتربیت فرزندان خنثی می شود

تهران (پانا) - حمید شاه منصوری، مدیر منطقه۱۲ درجلسه شورای مرکزی انجمن اولیا ومربیان از مدیر مدرسه عنوان بازوی حمایتی و مشورتی انجمن اولیا و مربیان در تمام کارها نام برد.

کد مطلب: ۹۹۱۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
شاه منصوری: فعالیت های خانه و مدرسه همسو نباشندتربیت فرزندان خنثی می شود

جلسه شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان با حضور حمید شاه منصوری مدیر منطقه، حسین نجفوند کارشناس مسئول انجمن اولیاء و مربیان در دفتر مدیریت منطقه برگزار شد.

شاه منصوری، ضمن خیر مقدم به اعضای شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان منطقه اظهار کرد: اگر خداوند کمک کرده و در منطقه موفقیتی بدست آمده حاصل تلاش شما اولیاء محترم بوده است و هدف اصلی از حضور در این جلسه عرض قدر دانی از شما اولیاء گرامی و همچنین نکاتی در باره اهمیت نقش حضور انجمن اولیا و مربیان در مدرسه خدمت شما یادآوری نمایم.

شاه منصوری، اضافه کرد: همانطور که وزیر محترم آموزش و پرورش معتقد است، مدرسه خانه دوم و خانه مدرسه اول فرزندان ماست، بنابراین اگر فعالیت های خانه و مدرسه همسو نباشند همدیگر را خنثی می کنند و تاثیری در تربیت فرزندان ما نخواهد داشت. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اصل و اساس بر تربیت دانش آموزان است که بدون همکاری خانه و مدرسه این اتفاق نخواهد افتاد و خانواده ها در توسعه جوامع نقش بسیار مهمی دارند.

مدیر منطقه در ادامه بیان داشت: ما و شما در کنار یکدیگر و با همفکری و مشورت با هم باید تلاش کنیم تا اهداف تربیتی را در مدرسه محقق کنیم. باید فرزندانمان را برای زندگی در اجتماع آماده کنیم. تا با کوچکترین تنش و هیجان به هم نریزند و مهارت کنترل خشم و مدیریت هیجانات خویش را داشته باشند. باید در امر آموزش مهارتها بسیار کار کنیم. این زیر ساختها بخشی با آموزش و پرورش و بخش دیگر آن با اولیاست. ما در کنار هم یک هدف مشترک که همان تربیت سالم و صحیح دانش آموزان است باید اولیا را به کمک بطلبیم تا به این اهداف متعالی دست پیدا کنیم، حتی سایر اقشار جامعه نیز در این امر مهم باید به کمک آموزش و پرورش بیایند. اگر مبانی تربیتی، آموزشی، اخلاقی و مهارتی در خانواده شکل بگیرد قطعا تاثیرش را در مدرسه خواهیم دید. اگر ارزشهای زندگی را به فرزندانمان یاد دهیم آن وقت می توانیم نتیجه کیفی کار خود را ببینیم و اگر احساس مسئولیت و تعهد را در دانش آموز به وجود آوردیم در واقع به تربیت دست یافته ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: تربیت واژه ای سنگین و دشوار است. تربیت موقعیت محور است که عوامل مدرسه باید موقعیت تربیت را مهیا کنند. مدیر مدرسه باید از اعضای انجمن به عنوان بازوی حمایتی و مشورتی در تمام کارها استفاده کند و انجمن هم باید مدیر مدرسه را از خود بداند و در کنار هم باشند تا مدیر احساس امنیت و اعتماد کند و هدف مشترک را هر دو طرف احساس کنند. انجمن باید در راستای حل مشکلات در مدرسه پیشنهاد بدهد و با همفکری و همیاری مدیر و اعضای انجمن موانع و مشکلات برطرف شوند.

شاه منصوری در انتها گفت: باید سه اصل را در مدرسه رعایت کنیم: 1-اصل تفاوت: بین دانش آموزان تفاوتهای فردی وجود دارد که باید به آنها احترام بگذاریم. 2-اصل تطابق: در کنار تفاوتهای فردی کارهایی را انجام دهیم که با آن تفاوتها مطابقت داشته باشد تا بتوانیم استعدادهای دانش آموزان را شناسایی کنیم. 3-اصل تعادل: با توجه به تفاوتهای فردی و تطابق مدرسه می تواند به تعادل برسد و شرایط موجود را بین دانش آموزان حفظ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار