حسن محمدی: از سال جاری ارزشیابی مبتنی بر مدرسه محوری است

تهران (پانا) - آیین تجلیل از مناطق برتر در حوزه تربیت بدنی و سلامت شهر تهران در محل مدرسه مصلی نژاد با حضور مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران آموزش و پرورش مناطق نوزده گانه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
حسن محمدی: از سال جاری  ارزشیابی مبتنی بر مدرسه محوری است

حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در ارتباط با ارزشیابی سالانه و تقدیر از برترین های این حوزه گفت: یکی از مهمترین عوامل اثرگذار در پیشبرد اهداف یک سازمان مساله ارزشیابی است. بدون ارزشیابی نمی توانیم نگاه شفافی در یک سازمان داشته باشیم. زیرا ارزشیابی می گوید چه کرده ایم و در کجای چشم انداز سازمان مان هستیم.

وی افزود: ارزشیابی از جمله فعالیت های اداره کل است که در سالهای گذشته انجام شده و از این جهت درصدد پیگیری و تداوم این مهم هستیم.

محمدی با اشاره به تیمی بودن نتایج کار درحوزه سلامت گفت: ارزشیابی و نتایج آن نتیجه ارزشیابی افراد نیست زیرا فعالیتها در سازمانی چون آموزش و پرورش جز با کاری تیمی به نتیجه نمیرسد و نتایج حاصل فعالیت جمعی است. پس نتیجه ای که اعلام می شود نیز نتیجه کار تیمی است اما یک نفر به نمایندگی از همان تیم درجایگاه تقدیر قرار می گیرد.

محمدی گفت: ارزشیابی درحوزه ما بدون نقص نیست و رهنمودها و انتقادات و تذکرات شما به بهتر شدن فرایند ارزشیابی کمک میکند و نتایج را بهتر به ثمر می رساند. ما هم تلاش کردیم این کار منصفانه باشد.

وی افزود: همچنین ارزشیابی از سال جاری تحصیلی برای همسویی بهتر با اهداف سند تحول بنیادین و سیاست های اداره کل شهر تهران بر اساس مدرسه محوری خواهد بود. درواقع ارتباط معنا دار میان کیفیت فعالیتهای حوزه سلامت در مدارس مورد ارزیابی قرار می گیرد. پس ملاک فعالیت در مدرسه است و این بسیار مهم است که مورد توجه مناطق قرار بگیرد.

محمدی با اشاره به اینکه ارزشیابی سالانه به معنای سنجش کیفیت فعالیت در سطح مدارس است، افزود: امسال برای اولین بار استفاده از استانداردسازی نمرات از مجموع نمراتی که جایگاه مناطق را در ارزشیابی سالانه مشخص کرده استفاده شده است. زیرا حوزه فعالیت ها متفاوت بود و باید نمرات خام به نمرات استاندارد می رسید همچنین برای بررسی تلاش همکارانی که رشد مثبت بیشتری داشته اند مقایسه دوسالانه هم انجام شد و نتایج اعلام شد.

در انتهای برنامه از مناطق موفق تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار