ورود سامانه بارشی به کشور؛ بارش برف و باران در محورهای 6 استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا جمعه از ورود سامانه بارشی به کشور در این روز و آغاز برف و باران گسترده خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۱۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی به کشور؛ بارش برف و باران در محورهای 6 استان

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین در خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

همچنین طی امروز در سواحل دریای خزر و دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

برای فردا پنج‌شنبه ۱۲ دی‌ماه در نوار شرقی کشور بارش پراکنده، گاهی همراه با وزش باد و در استان‌های گیلان و مازندران نیز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

در روز جمعه ۱۳ دی‌ماه ، بارش در غرب سواحل دریای خزر تقویت می‌شود و از بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور دامنه‌های زاگرس در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان و قزوین نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

طی روز جمعه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه ۱۴ دی‌ماه نیز علاوه بر تقویت فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد، دامنه‌های زاگرس در جنوب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان و اردبیل به‌صورت برف خواهد بود.

روز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه شدت بارش در جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی است.

روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه نیز سامانه بارشی در نوار شرقی کشور فعال است و به‌تدریج از شرق کشور خارج می‌شود. در این روز بارش پراکنده باران و کاهش دما روی سواحل دریای خزر و بارش پراکنده برف در دامنه‌های شمالی البرز پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا پنج شنبه ۱۲ دی‌ماه، صاف همراه با وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر و همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و در روز جمعه ۱۳ دی‌ماه نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مه گرفتگی و بارش برف و باران در محورهای 6 استان

همچنین بر اساس اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا هم‌اکنون مه گرفتگی همراه با کاهش دید در محورهای 6 استان گزارش شده است. به طوری که در محورهای تبریز-زنجان استان آذربایجان شرقی، محور قوچان-درگز استان خراسان رضوی بارش برف و در محور میانه-زنجان استان آذربایجان شرقی، محور نقده-پیرانشهر استان آذربایجان غربی، محور تربت حیدریه-مشهد استان خراسان رضوی و محور بیرجند-قاین استان خراسان جنوبی بارش باران مشاهده می‌شود.

بر این اساس، مه‌گرفتگی همراه با کاهش دید در اکثر محورهای استان زنجان، محورهای تبریز-زنجان و ملکان-میاندوآب استان آذربایجان شرقی، محورهای رشت-انزلی، رشت-قزوین استان گیلان، محور کرج-قزوین استان البرز، محور همدان-ساوه استان همدان، محورهای اراک-خمین، اراک-فرمهین استان مرکزی و محور قوچان-امام قلی استان خراسان رضوی گزارش شده است.

هم‌اکنون ترافیک در مسیر آزادراه قزوین به کرج محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه‌سنگین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار