۱۸۱ هزار نفر در آذربایجان‌غربی برای اخذ کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند

ارومیه (پانا) - با وجود گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از اجباری‌شدن استفاده از کارت هوشمند ملی، هنوز ۱۸۱ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی برای دریافت این کارت ثبت‌نام نکرده‌اند.

کد مطلب: ۹۹۱۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۸۱ هزار نفر در آذربایجان‌غربی برای اخذ کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی در جلسه کارگروه وقایع حیاتی آذربایجان‌غربی در خوی افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۵۴۶ هزار نفر دارای شرایط ثبت‌نام در طرح کارت ملی هوشمند، نزدیک به ۹۳ درصد برای دریافت کارت ثبت‌نام کرده‌اند.

محمد حیرت‌انگیز اضافه کرد: در حال حاضر همچنین ۸۴ درصد مردم حائز شرایط در استان که حدود ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر را شامل می‌شود، کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی در حال حاضر رتبه نخست ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را در کشور به خود اختصاص داده‌است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی ادامه داد: بخش قابل توجهی از افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند در استان اقدامی نکرده‌اند به شهرستان‌های ارومیه، خوی و میاندوآب تعلق دارند.

کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان به مراکز اعلام‌شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنان به منظور احراز هویت اخذ می‌شود؛ همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز در نظر گرفته شده‌است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

حدود ۶۴ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند که نزدیک به ۹ میلیون نفر هنوز برای دریافت این کارت اقدام نکرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار